باچر، جیمز؛ هولی، جیل و مینکا، سوزان. (1399). آسیبشناسی روانی. ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: ارسباران.
بیات مختاری، لیلا؛ آقایوسفی، علیرضا؛ زارع، حسین و نجاتی، وحید. (1396). تأثیر تحریک مستقیم الکتریکی مغز از روی جمجمه (TDCS) و آموزش آگاهی واجشناختی بر بهبود عملکرد بعد دیداری حافظه کاری کودکان نارساخوان، عصب روانشناسی. 3 (2)، 50-67.
روحالامینی، شکوفه؛ سلیمانی، مهران و واقف، لادن. (1397). تأثیر تحریک مستقیم الکتریکی مغز از روی جمجمه (TDCS) توجه انتخابی و انعطاف پذیری شناختی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص خواندن، ناتوانیهای یادگیری. 8 (11)، 23-41.
شادمهری، سعیده؛ احمدی، مژگان؛ عباسی دلویی، آسیه؛ ضیاالحق، سیدجواد و یحیایی، بهروز. (1397). هماهنگی حرکتی و تغییرات ساختاری بافت هیپوکامپ در پاسخ به هشت هفته تمرین هوازی و مصرف ریتالین در موشهای صحرایی بیشفعال شده. فیض. 22 (5)، 458-468.
غفاری خلیق،حدیث؛ رحمانیان، مهدیه و علیپور، احمد. (1397). اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم از روی جمجمه بر بهبود مشکلات رفتاری بر کود کان مبتلا به اختلال کم توجهی/بیش فعالی (ADHD)، عصب روانشناسی. 4 (2)، 123-138.
قاسمی علیآبادی، الهام؛ امیری، محسن و الهی، طاهره. (1399). اثربخشی درمان مبتنی بر تعامل والد- کودک بر بیش حمایتگری، علائم اضطراب مادران و کاهش علائم اضطراب جدایی در فرزندانشان. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 14 (3)، 18-37.
قنبری، الهام؛ عسگری، پرویز و سراج خرمی، ناصر. (1399). مقایسه اثربخشی درمانهای تحریک جدار جمجمهای با جریان مستقیم (tdcs) و شناختی رفتاری بر سوگیری توجه در افراد دارای اضافه وزن. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63 (1)، 2208-2197.
کسائیان، کوثر؛ کیامنش، علیرضا و بهرامی، هادی. (1392). مقایسۀ عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانش آزمون با و بدون ناتوانیهای یادگیری. ناتوانیهای یادگیری، 3 (4)، 112-123.
نجاتی، وحید. (1392). پرسشنامة تواناییهای شناختی: طراحی و بررسی خصوصیات روانسنجی. تازههای علوم شناختی. 15 (2)، 11-19.
Asherson, P. (2016). ADHD across the lifespan. Medicine,44 (11), 683-686.
Barkley, R.A. (1997). Behavioralinhibition, sustained attention, and executivefunctions: Constructing a unifying theory of ADHD.Psychological Bulletin, 121, 65-94.
Beeli, G., Casutt, G., Baumgartner, T., and Jäncke, L. (2008). Modulating presence and impulsiveness by external stimulation of the brain. Behavioral and Brain Functions, 4 (1), 33.
Bliss, T. V., & Collingridge, G. L. (1991). A synaptic model of memory: long-termpotentiation in the hippocampus. Nature. 7, 361(6407), 31-39.
Breitling, C., Zaehle, T., Dannhauer, M., Bonath, B., Tegelbeckers, J., Flechtner, H.-H., & Krauel, K. (2016). Improving Interference Control in ADHD Patients with Transcranial Direct Current Stimulation (DCS). Frontiers in Cellular Neuroscience, 10, 72.
Brunoni, A. R Nitsche, M. A Bolognini, N., Bikson, M., Wagner, T., Merabet, L., and Pascual-Leone, A (2012). Clinical research with transcranial direct current stimulation (DDCS): challenges and future directions. Brain stimulation, 5(3), 175-195.
Castellanos f. X., and Proal E. (2012). Large-scale brain systems in ADHD: Model.Trend cogn.sci.1617-26.
Chang, M. C., Kim, D. Y., and Park, D. H. (2015). "Enhancement of cortical excitability and lower limb motor function in patients with stroke by transcranialDirect current stimulation". Brain Stimul. 8 561-566.
Danielson, M. L., Bitsko, R. H., Ghandour, R. M., Holbrook, J. R., Kogan, M. D., and Blumberg, S. J. (2018). Prevalence of parent-reported ADHD diagnosis and associated treatment among U.S. children and adolescents, 2016. J. Clin. Child Adolesc. Psychol. 47, 199–212.
Dell’Osso, B., Zanoni ,S., Ferrucci, R., Vergari, M., Castellano, F., D’Urso, N ,. & ...Altamura, A. C. (2012). Transcranial direct current stimulation for theoutpatient treatment of poor-responder depressed patients .European Psychiatry, (7) 27, 517-513.
Emch, M., von Bastian, C. C., and Koch, K. (2019). Neural correlates of verbal working memory: an fMRI meta-analysis. Front. Hum. Neurosci. 13, 180.
Franke, B., Michelini, G., Asherson, P., Banaschewski, T., Bilbow, A., Buitelaar, J. K., et al. (2018). Live fast, die young? A review on the developmental trajectories of ADHD across the lifespan. Eur. Neuropsychopharmacol. 28, 1059–1088.
Goldstein, S., and Naglieri, J. A. (2008). The school neuropsychology of ADHD: Theory, assessment, and intervention. Psychology in the Schools, 45 (9), 859-874.
Heth, I., and Lavidor, M. (2015). "Improved reading measures in adults with dyslexia following transcranial direct current stimulation treatment. Neuropsychologia, 70, 107-113.
Kalu, U. G., Sexton, C. E., Loo, C. K., and Ebmeier. K. P. (2012). Transcranial direct current dtimulation in the treatment of major depression: a metaanalysis. Psychological Medicine, 42, 1791-1800.
Karalunas, S. L., Gustafsson, H. C., Dieckmann, N. F., Tipsord, J., Mitchell, S. H., and Nigg, J. T. (2017). Heterogeneity in development of aspects of working memory predicts longitudinal attention deficit hyperactivity disorder symptom change. J. Abnorm. Psychol, 126, 774–792.
Kawamoto, T., Mieda, T., and Oshio, A. (2019). Moral foundations and cognitive ability:Results from a japanese sample. jornal Personality and Individual Differences 149, 31-36.
Kofler, M. J., Sarver, D. E., Harmon, S. L., Moltisanti, A., Aduen, P. A., and Soto, E. F. (2018). Working memory and organizational skills problems in ADHD. J. Child Psychol. Psychiatry 59, 57–67.
Kofler, M. J., Singh, L. J., Soto, E. F., Chan, E. S. M., Miller, C. E., and Harmon, S. L. (2020). Working memory and short-term memory deficits in ADHD: a bifactor modeling approach. Neuropsychology 34, 686–698.
Lopez, P. L., Torrente, F. M., Ciapponi, A., Lischinsky, A. G., Cetkovich-Bakmas, M., and Rojas, J. I. (2018). Cognitive-behavioural interventions for attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) in adults. Cochrane Database Syst. Rev. 3:CD010840.
Melby-Lervåg, M., and Hulme, CH. (2013). is workingmemory training effective? A meta-analytic review Developmental psychology Feb, 49 (2), 270-91.
Moore, A. L., & Ledbetter, C. (2019). ThePromise of Clinician-Delivered CognitiveTraining for Children Diagnosed with ADHD.
Nejati, V. (2013). The prevalence of behavioral problems in primary schools in the city of Tehran province". Journal of Medical Council of Islamic Republic of Iran, 30(2), 162-167.
Nilsson, J., Lebedev, A. V., Rydstreom, A., and Loeden, M. (2017). Direct-current stimulation does little to improve the outcome of working memory training in older adults. Psychological Science, 1-14.
Nitsche, M. A., & Paulus, W. (2001). Sustainedexcitability elevations induced by transcranial DC motor cortex stimulation in humans. Neurology, 57(10), 1899-1901.
Shettleworth, S. J. (2010). Cognition Evolution and Behavior. 2nd. New York: OxfordUniversity Press.
Shiozawa, P., Fregni, F., Benseñor, I. M., Lotufo, P. A., Berlim, M. T., and Daskalakis, J. Z. (2014). Transcranial direct current stimulation for major depression: an updated systematic review and meta-analysis. International Journal of Neuropsychopharmacology, 17 (9), 1443-52.
Stagg, C. J., Nitsche, M. A. (2011). Physiological basis of transcranial direct current stimulation. The Neuroscientist, 17(1), 37-53.
Wolraich, M. L., Hagan, J. F. Jr., Allan, C., Chan, E., Davison, D., and Earls, M. (2019). Clinical practice guideline for the diagnosis, evaluation, and treatment of attention-deficit/hyperactivity disorder in children and adolescents.