احدی، ح.، و کاکاوند، ع. (۱۳۹۶). اختلالهای یادگیری از نظریه تا عمل. تهران: انتشارات ارسباران.
ارجمندی راد، ش.، فرامرزی، س.، و عابدی، ا. (۱۳۹۴). تأثیر آموزش یکپارچگی حسی بر مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان دارای اختلال نقص توجه - بیشفعالی. تحقیقات علوم رفتاری، ۴۲، ۵۹۵-۶۰۱.
بلوکیان، م و وطنخواه، ح. (۱۳۹۷). تأثیر آموزش مهارتهای توجه بر مهارتهای عصب - روانشناختی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. فصلنامه علمیپژوهشی عصب روانشناسی، ۴(۱۳)، ۱۰۹-۱۲۲.
پورعبدل، س، صبحی قراملکی، ن و عباسی، م. (۱۳۴۹). نیمرخ نارسایی شناختی، نارسایی هیجانی و اجتناب شناختی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. روشها و مدلهای روانشناختی، ۶(۲۰)،۴۸-۳۵.
خلقی، ز.، آقایی، ا.، و فرهادی، ه. (۱۳۹۹). اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلر - درایکورس بر مهارتهای عصب روانشناختی و رفتار اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیشفعالی. فصلنامه روانشناسی تحلیلی شناختی، ۱۱(۴) , ۱-۱۳.
دادستان، پ. (۱۳۸۷). اختلالات زبان، تشخیص و بازپروری (روانشناسی مرضی تحولی ۳). تهران: انتشارات سمت.
دهقان، ن.، فرامرزی، س.، نادی، محمدعلی.، و عارفی، م.(۱۳۹۶). بررسی اثربخشی بسته آموزشی بازیهای شناختی بر عملکرد مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان نارساخوانی. فصلنامه علمی - پژوهشی عصب روانشناسی، ۳(۹)، ۶۷-۸۷.
سیف نراقی، م.، و نادری، ع.(۱۳۹۶). نارسائیهای ویژه در یادگیری (چگونگی تشخیص و روشهای بازپروری). چاپ نهم (ویراست دوم)، تهران: ارسباران.
سیفی، ز.، باغدارساریانس، آنیتا.، و محمدیان رستانی، ف.(۱۳۹۵). اثربخشی ورزشهای هوازی بر کارکرد عصب روانشناختی بیماران مبتلا به آلزایمر. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، ۷(۴)، ۱۵۱-۱۶۲.
شکوهی یکتا، محسن و پرند، اکرم.(۱۳۹۹). ناتوانیهای یادگیری. تهران: انتشارات تیمورزاده.
شهری، آذر.(۱۳۹۹). اقدامپژوهی: رفع اختلال دیکتهنویسی دانشآموزان پایه ششم بر اساس نتایج آزمون عصب - روانشناختی نپسی. مجله مطالعات آموزشی نما، ۱۶، ۴۶-۶۱.
قلمزن، ش.، ملکپور، مختار.، و فرامرزی، س.(۱۳۹۳). اثربخشی بازیهای توجهی بر میزان عملکرد حافظه و یادگیری کودکان پیشدبستانی با ناتوانیهای یادگیری عصبشناختی. روانشناسی بالینی و شخصیت. ۲۱(۱۱)، ۳-۱۰.
کرک، س، و چلفانت، ج.(۱۳۷۷). اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی. ترجمة سیمین رونقی، زینب خانجانی، و مهین وثوقی رهبری. تهران: انتشارات سازمان آموزشوپرورش استثنایی.
کریمی، ل و منصور عابدینی (۱۳۹۴). مقایسه مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری و عادی. کنفرانس بینالمللی یافتههای نوین پژوهشی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران. مؤسسه آموزش عالی نیکان.
کشاورز ولیان، ن، و زارعی گونیانی، ا. (۱۳۹۹). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر توانشهای عصب روانشناختی و مهار توجه در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری. مجله علوم روانشناختی، ۱۹(۹۰)، ۷۲۳-۷۳۲.
گنجی، م.(۱۳۹۷). آسیبشناسی روانی بر اساس DSM-5. ویرایش سوم. جلد دوم، چاپ اول، تهران: ساوالان.
مرادی، م.، و میربد، س.(۱۳۹۹). اثربخشی آموزش برنامه دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان با اختلال یادگیری خواندن. فصلنامه علمی - پژوهشی عصب روانشناسی، ۶(۱), ۱۷-۳۰.
مصطفایی ع، و اورکی، م.(۱۳۹۹). اثربخشی آموزش ایمنسازی روانی بر مهارتهای عصب روانشناختی و نشانگان رفتاری (کمبود توجه و تکانشگری) کودکان دارای اختلال کمبود توجه/بیشفعالی بر اساس مدل مایکنبام. فصلنامه علمی - پژوهشی عصب روانشناسی، ۶(۲), ۱۱۱-۱۳۰.
ملکپور، م.، آقابابایی، س.، عابدی، ا.، شوشتری، م.(۱۳۹۲). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با نارسایی املا. فصلنامه افراد استثنایی، ۳(۹)، ۲۱-۳۰.
Ben-Naim, S., Laslo-Roth, R., Einav, M., Biran, H., & Margalit, M. (2017). Academic self-efficacy, sense of coherence, hope and tiredness among college students with learning disabilities. European Journal of Special Needs Education, 32(1), 18-34.
Biotteau, M., Albaret, J. M., Lelong, S., & Chaix, Y. (2017). Neuropsychological status of French children with developmental dyslexia and/or developmental coordination disorder: Are both necessarily worse than one?. Child Neuropsychology, 23(4), 422-441.
cascio, G., Mahone, E. M., Eason, S. H., & Cutting, L. E. (2010). Executive dysfunction among children with reading comprehension deficits. Journal of learning disabilities, 43(5), 441-454.
Caplan, B., Kreutzer, J. S., & DeLuca, J. (2018).Encyclopedia of Clinical Neuropsychology; With 230 Figures and 197 Tables. Second Ed. Springer International Publishing, 3371-3375.
Cardoso, C. D. O., Seabra, A. G., Gomes, C. M. A., & Fonseca, R. P. (2019). Program for the neuropsychological stimulation of cognition in students: Impact, effectiveness, and transfer effects on student cognitive performance. Frontiers in Psychology, 10, 1784.
Chacko, D., & Vidhukumar, K. (2020). The Prevalence of Specific Learning Disorder among School-going Children in Ernakulam District, Kerala, India: Ernakulam Learning Disorder (ELD) Study. Indian Journal of Psychological Medicine, 42(3), 250-255.
Cornoldi, C., Di Caprio, R., De Francesco, G., & Toffalini, E. (2019). The discrepancy between verbal and visuoperceptual IQ in children with a specific learning disorder: An analysis of 1624 cases. Research in developmental disabilities, 87, 64-72.
De Vos, A., Vanvooren, S., Vanderauwera, J., Ghesquière, P., & Wouters, J. (2017). Atypical neural synchronization to speech envelope modulations in dyslexia. Brain and Language, 164, 106-117.
García-Bermúdez, O., Cruz-Quintana, F., Pérez-García, M., Hidalgo-Ruzzante, N., Fernández-Alcántara, M., & Pérez-Marfil, M. N. (2019). Improvement of executive functions after the application of a neuropsychological intervention program (PEFEN) in pre-term children. Children and Youth Services Review, 98, 328-336.
Graham, S. (2017). Attention-deficit/ hyperactivity disorder (ADHD), learning disabilities (LD), and executive functioning: Recommendations for future research. Contemporary Educational Psychology, 50, 97-101.
Giuliani, F., & Jacquemettaz, M. (2017). Animal-assisted therapy used for anxiety disorders in patients with learning disabilities: An observational study. European Journal of Integrative Medicine, 14, 13-19.
Gonen, A., & Grinberg, K. (2016). Academic Students' Attitudes toward Students with Learning Disabilities. Journal of Education and Training Studies, 4(9), 240-246.
Qian, J., Zhou, X., Sun, X., Wu, M., Sun, S., & Yu, X. (2020). Effects of expressive writing intervention for women's PTSD, depression, anxiety and stress related to pregnancy: A meta-analysis of randomized controlled trials. Psychiatry research, 288, 112933.
Khalili, M., Emadian, S. O., & Hassanzadeh, R. (2021). Effectiveness of attention training based on Fletcher’s program, Delacato’s neuropsychological treatment, and computerized cognitive rehabilitation on executive functions in children with special learning disability. International Clinical Neurosciences Journal, 8(1), 30-36.
Leding, J. K. (2019). Adaptive memory: Animacy, threat, and attention in free recall. Memory & Cognition, 47(3), 383-394.
Locascio, G., Mahone, E. M., Eason, S. H., & Cutting, L. E. (2010---). Executive dysfunction among children with reading comprehension deficits. Journal of learning disabilities, 43(5), 441-454.
Major, R., & Tetley, J (2019). Effects of dyslexia on registered nurses in practice. Nurse education in practice, 35, 7-13.
Mayes, S. D., Breaux, R. P., Calhoun, S. L., & Frye, S. S. (2019). High prevalence of dysgraphia in elementary through high school students with ADHD and autism. Journal of attention disorders, 23(8), 787-796.
Moreno-Gómez, A. J., & Cejudo, J. (2019). Effectiveness of a Mindfulness-Based Social–Emotional Learning Program on Psychosocial Adjustment and Neuropsychological Maturity in Kindergarten Children. Mindfulness, 10(1), 111-121.
Oldrati, V., Corti, C., Poggi, G., Borgatti, R., Urgesi, C., & Bardoni, A. (2020). Effectiveness of Computerized Cognitive Training Programs (CCTP) with game-like features in children with or without neuropsychological disorders: a meta-analytic investigation. Neuropsychology review, 30(1), 126-141.
Phelps-Gunn, T. & Phelps-Terasaki, D. (1982). Written language instruction: Theory and remediE . Rockville, MD: Aspen Systems.
Phelps-Terasaki, D., & Phelps-Gunn, T. (1980). Teaching written expression: The Phelps sentence guide program. Academic Therapy Publications.
Sarmiento, C., & Lau, C. (2020). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders: DSM‐5. The Wiley Encyclopedia of Personality and Individual Differences: Personality Processes and Individual Differences, 125-129.
Senese, V. P., Zappullo, I., Baiano, C., Zoccolotti, P., Monaco, M., & Conson, M. (2019). Identifying neuropsychological predictors of drawing skills in elementary school children. Child Neuropsychology, 1-17.
Shah, H. R., Sagar, J. K. V., Somaiya, M. P., & Nagpal, J. K. (2019). Clinical practice guidelines on assessment and management of specific learning disorders. Indian journal of psychiatry, 61(Suppl 2), 211.
Syaiful Islam, M. (2019). Teachers' strategy in facilitating shy learners in English writing (Doctoral dissertation, UIN Sunan Ampel Surabaya).