ابراهیم پور بروجنی، م و رضایی دهنوی، ص (1399). اثربخشی تمرینهای مبتنی بر مهارتهای عصبروانشناختی در نرمافزار کاپیتانلاگ بر بهبود عملکرد حافظه بزرگسالان. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی. 6(4)، 59-72.
آبباریکی، الف؛ یزدانبخش، ک و مؤمنی، خ (1396). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر کاهش نارسایی شناختی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. روانشناسی افراد استثنایی. 7(26)، 127-157.
باشی عبدل آبادی، ح؛ پیلهور، س و صارمی،ع (1395). اثر توانبخشی شناختی بر کارکردهای شناختی، حافظه، افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروز. مجله علوم اعصاب شفای خاتم. ۴(۳)، ۲۸-۴۰.
بداقی، الف؛ مرادی، ع؛ حسنی، ج؛ علیپور، ف و شاهسوند بغدادی، ط (1395). بررسی مقایسهای کارکردهای اجرایی در زنان مبتلا به اماس دارای اختلال افسردگی، فاقد اختلال افسردگی و زنان بهنجار. فصلنامه علمی پژوهشی عصب روانشناسی، 2(5), 39-56.
پورامیری، م؛ عظیمیان، م؛ اکبرفهیمی، ن؛ پیشیاره، الف و حسینزاده، س (1398). بررسی رابطه ویژگیهای فردی و بالینی با اختلالات عملکرد اجرایی افراد مالتیپل اسکلروزیس. مجله توانبخشی. ۲۰(۲)، ۱۱۴-۱۲3.
جعفری جوزانی، ر؛ موسوی، ع؛ احمدی، ع و عسگری، ن (1395). مقایسه کارکردهای اجرایی و جهتگیری زندگی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس و افراد سالم. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 23(2)، 328-335.
رویتوند غیاثوند، ن و امیری مجد، م (1397). اثربخشی نرمافزار شناختی کاپیتان لاگ بر حافظۀ فعال دانشآموزان دارای ناتوانیهای یادگیری. توانمندسازی کودکان استثنایی. 9(3)، 5-15.
شکوهی یکتا، م؛ لطفی، ص؛ رستمی، ر؛ ارجمندنیا، ع؛ معتمدیگانه، ن؛ شریفی، ع (1393). اثربخشی تمرین رایانهای شناختی بر عملکرد حافظۀ فعال کودکان نارساخوان. شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 23(3)، 46-56.
طباطبایی،ن؛ نادی، م و سجادیان الف (1397). مقایسه اثربخشی بستۀ آموزشی تلفیقی غیر رایانهای حافظه فعال و توجه انتخابی با بستۀ نرمافزاری توانمندسازی شناختی کاپیتان لاگ بر مؤلفههای کارکردهای اجرایی در دختران مبتلابه بیماری صرع لوب گیجگاهی. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. 10(2)، 102-112.
مقدس تبریزی، ی؛ مظهری، ش و زنگیآبادی، ن (1393). اختلال حافظه کاری در بیماران مولتیپل اسکلروزیس (زیرگروه RR-MS) با ناتوانی کم و ارتباط آن با افسردگی و شدت خستگی. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 5(1)، 103- 112.
نجاتی، و (1392). پرسشنامۀ تواناییهای شناختی: طراحی و بررسی خصوصیات روانسنجی. تازههای علوم شناختی. ۱۵(۲)، ۱۱-۱۹.
نظربلند، ن؛ نوحهگری، الف و صادقی فیروزآبادی، و (1398). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر حافظه کاری، توجه پایدار و عملکرد ریاضی کودکان دچار اختلالهای طیف اُتیسم. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 13(2)، 271-293.
Andric Petrovic, S., Jerotic, S., Mihaljevic, M., Pavlovic, Z., Ristic, I., Soldatovic, I., &Maric, N. P. (2019).Sex differences in facial emotion recognition in health and psychotic disorders. Cognitive neuropsychiatry, 24(2), 108-122.
Armbruster, D., Grage, T., Kirschbaum, C., &Strobel, A. (2018).Processing emotions: Effects of menstrual cycle phase and premenstrual symptoms on the startle reflex, facial EMG and heart rate. Behavioural brain research, 351, 178-187.
Barkley, R. A. (2012). Executive functions: What they are, how they work, and why they evolved. Guilford Press.
Barth, C., Villringer, A., &Sacher, J. (2015). Sex hormones affect neurotransmitters and shape the adult female brain during hormonal transition periods. Frontiers in neuroscience, 9, 37.
Buczylowska, D., Daseking, M., &Petermann, F. (2016).Age-related differences in the predictive ability of executive functions for intelligence. ZeitschriftfürNeuropsychologie.
Bush, G., Spencer, T. J., Holmes, J., Shin, L. M., Valera, E. M., Seidman, L. J., ...&Biederman, Álvarez, L. M., Yépez, N., Jurado, M. M., Guerrero, J. B., & Petra, I. (2018). Stimulation of Cognitive Functions in University Students with Obsessive Compulsive Disorder Using Captain’s Log Computerized Cognitive Training Program. American Journal of Applied Psychology, 7(1), 1-10.
Batista, S., Freitas, S., Afonso, A., Macário, C., Sousa, L., Cunha, L., & Santana, I. (2018). Theory of mind and executive functions are dissociated in multiple sclerosis. Archives of Clinical Neuropsychology, 33(5), 541-551.
Boivin, M. J., Nakasujja, N., Sikorskii, A., Ruiseñor-Escudero, H., Familiar-Lopez, I., Walhof, K., ... & Giordani, B. (2019). Neuropsychological benefits of computerized cognitive rehabilitation training in Ugandan children surviving severe malaria: a randomized controlled trial. Brain research bulletin, 145, 117-128.
Clough, M., Foletta, P., Frohman, A. N., Sears, D., Ternes, A., White, O. B., & Fielding, J. (2018). Multiple sclerosis: Executive dysfunction, task switching and the role of attention. Multiple Sclerosis Journal–Experimental, Translational and Clinical, 4(2), 2055217318771781.
Dobson, R., & Giovannoni, G. (2019). Multiple sclerosis–a review. European journal of neurology, 26(1), 27-40.
Ghasemi, N., Razavi, S., & Nikzad, E. (2017). Multiple sclerosis: pathogenesis, symptoms, diagnoses and cell-based therapy. Cell Journal (Yakhteh), 19(1), 1-10.
Gazzaley, A. (2011). Influence of early attentional modulation on working memory. Neuropsychologia, 49(6), 1410-1424.
Goitia, B., Bruno, D., Abrevaya, S., Sedeño, L., Ibáñez, A., Manes, F., & et al. (2020). The relationship between executive functions and flu intelligence in multiple sclerosis. PloS one. 15(4):e0231868.
Goldenberg, M. M. (2012). Multiple sclerosis review. Pharmacy and Therapeutics, 37(3), 175.
Huang, W. J., Chen, W. W., & Zhang, X. (2017). Multiple sclerosis: pathology, diagnosis and treatments. Experimental and therapeutic medicine, 13(6), 3163-6.
Kaufmann, M., Puhan, M. A., Kuhle, J., Yaldizli, Ö., Magnusson, T., Kamm, C. P., & et al. (2019). A framework for estimating the burden of chronic diseases: design and application in the context of multiple sclerosis. Frontiers in neurology.10, 953-962.
Kollndorfer, K., Krajnik, J., Woitek, R., Freiherr, J., Prayer, D., & Schöpf, V. (2013). Altered likelihood of brain activation in attention and working memory networks in patients with multiple sclerosis: an ALE meta-analysis.
Neuroscience and biobehavioral reviews,
37(10 Pt 2), 2699–2708.
https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2013.09.005
Migliore, S., Curcio, G., Couyoumdjian, A., Ghazaryan, A., Landi, D., Moffa, F., & et al.(2018). Executive functioning in relapsing-remitting multiple sclerosis patients without cognitive impairment: a task-switching protocol. Multiple Sclerosis Journal. 24(10), 1328-36.
Messinis, L., Nasios, G., Kosmidis, M. H., Zampakis, P., Malefaki, S., Ntoskou, K., ... & Papathanasopoulos, P. (2017). Efficacy of a computer-assisted cognitive rehabilitation intervention in relapsing-remitting multiple sclerosis patients: a multicenter randomized controlled trial. Behavioural neurology, 2017.
Oreja-Guevara, C., Ayuso Blanco, T., Brieva Ruiz, L., Hernández Pérez, M. Á., Meca-Lallana, V., & Ramió-Torrentà, L. (2019). Cognitive dysfunctions and assessments in multiple sclerosis. Frontiers in neurology, 10, 581-590.
Rahmani, M., Boogar, I. R., Talepasand, S., & Nokani, M. (2020). Comparing the Effectiveness of Computer-Based, Manual-based, and Combined Cognitive Rehabilitation on Cognitive Functions in Relapsing-Remitting Multiple Sclerosis Patients. Basic and Clinical Neuroscience, 11(1), 99-110.
Saha, P., Mukhopdhyay, P., Chakraborty, P., Poria, S., Mukundan, C. R., Sharma, S., ... & Ghosh, S. (2017). Neural oscillations in resting state EEG in ADHD children-A preliminary study. Journal of Indian Association for Child and Adolescent Mental Health, 13(3), 180-207.
Wiest, D. J., Wong, E. H., Bacon, J. M., Rosales, K. P., & Wiest, G. M. (2020). The effectiveness of computerized cognitive training on working memory in a school setting. Applied Cognitive Psychology, 34(2), 465-71.