با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی برنامه مداخله حافظه فعال بر عملکرد وخودکارآمدی ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی

ارسلان کریمی بحرآسمانی؛ مریم چرامی؛ طیبه شریفی؛ احمد غضنفری

دوره 7، شماره 25 ، مرداد 1400، ، صفحه 59-72

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.53996.1562

چکیده
  مقدمه: حافظه کاری به‌عنوان یکی از مفاهیم مهم در حوزه عصب‌شناختی موردتوجه قرارگرفته است. هدف ‌از‌ پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه مداخله حافظه کاری بر عملکرد و خودکارآمدی ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی بود. روش: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان ...  بیشتر