با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی تمرین‌های عملی عصب روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و دامنه توجه دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خواندن

محمدرضا مرادی؛ محبوبه کیانی

دوره 6، شماره 23 ، اسفند 1399، ، صفحه 43-58

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.54750.1567

چکیده
  مقدمه: اختلال خواندن یکی از انواع رایج اختلال یادگیری است که به نقص در اکتساب مهارت­های خواندن اشاره دارد. هدف این تحقیق بررسی اثربخشی تمرین­های عملی عصب روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و دامنه توجه دانش­آموزان با اختلال یادگیری خواندن بود. روش: طرح پژوهش از نوع نیمه ­تجربی با پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و پیگیری ...  بیشتر

اثربخشی آموزش برنامه دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر مهارت‌های عصب روانشناختی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خواندن

محمدرضا مرادی؛ سید مهران میربد

دوره 6، شماره 20 ، خرداد 1399، ، صفحه 17-30

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.47488.1451

چکیده
  مقدمه: اختلال خواندن یکی از انواع رایج اختلال یادگیری است که به نقص در اکتساب مهارت­ های خواندن اشاره دارد. هدف این تحقیق بررسی اثربخشی رویکرد فراشناختی جاگر بر مهارت­ های عصب روانشناختی  دانش­ آموزان با اختلال یادگیری خواندن بود. روش: این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل انجام شد. به این منظور ...  بیشتر