با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی برنامه توانمندسازی عصب‌روان‌شناختی دانش‌آموزان کاشت حلزونی(NEPSCI) بر مشکلات حافظه فعال دانش‌آموزان ناشنوای کاشت حلزون‌شده: طرح تک‌آزمودنی

علیرضا محسنی اژیه؛ سالار فرامرزی؛ محمد حسینعلی زاده

دوره 6، شماره 22 ، آذر 1399، ، صفحه 27-40

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.43863.1391

چکیده
  مقدمه: کاشت حلزون شنوایی نتایج مثبتی را برای کودکان ناشنوا به ارمغان می‌آورد، اما تجربه ناشنوایی اولیه موجب محدودیت‌های مختلفی می‌شود که یکی از آن­ها، مشکلات حافظه فعال است. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامه توانمندسازی عصب‌روان‌شناختی دانش‌آموزان کاشت حلزونی(NEPSCI) و ارزیابی اثربخشی آن بر مشکلات حافظه فعال دانش‌آموزان ...  بیشتر

تاثیر بسته مداخلات بهنگام عصب‌- روانشناختی بر عملکرد حرکتی کودکان با تأخیر رشدی

محمد حسینعلی زاده؛ سالار فرامرزی؛ احمد عابدی

دوره 5، شماره 17 ، شهریور 1398، ، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.42868.1376

چکیده
  مقدمه:پژوهش با هدف بررسی تأثیر بسته مداخلات بهنگام عصب–روانشناختی بر عملکرد  حرکتی کودکان با تاخیر رشدی انجام گرفت.روش : روش پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش­آزمون - پس­آزمون و پیگیری با گروه کنترل استفاده شد. به این منظور با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و با توجه به ملاک­های ورود به پژوهش از بین کودکان 4 تا 6 ساله با تأخیر ...  بیشتر