با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی توانبخشی شناختی مغز بر سرعت پردازش اطلاعات و دوره بی‌پاسخی روانشناختی در کودکان با اختلال یادگیری خاص

حسین اکبری فر؛ احمد احمدی؛ روح الله فتح آبادی؛ حامد صالحی

دوره 5، شماره 19 ، بهمن 1398، ، صفحه 41-52

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.50696.1497

چکیده
  هدف این پژوهش مطالعه اثربخشی توانبخشی شناختی مغز بر سرعت پردازش اطلاعات و دوره بی­پاسخی روانشناختی در کودکان با اختلال یادگیری خاص است. روش: پژوهش حاضر از نوع نیمه­ تجربی است که با طرح           پیش ­آزمون ._ پس­آزمون همراه با گروه گواه انجام شد. 24 نفر از کودکان مبتلاء به اختلال یادگیری خاص شهرستان اهواز ...  بیشتر

اثربخشی مداخله بازی‌های فعال بر حافظه کاری دانش‌آموزان با اختلال خواندن

حسین اکبری فر؛ پرویز شریفی درآمدی؛ حسین رحیم زاده؛ شهلا پزشک

دوره 5، شماره 16 ، خرداد 1398، ، صفحه 145-156

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.43859.1390

چکیده
  مقدمه: اختلال خواندن یکی از انواع رایج اختلال یادگیری است که به نقص در اکتساب مهارت خواندن اشاره دارد. هدف این تحقیق بررسی اثربخشی مداخله بازی­های فعال برحافظه کاری دانش­آموزان با اختلال خواندن بود. روش:این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش­آزمون-پس­آزمون همراه با گروه کنترل انجام شد. 30 کودک 7 تا 9 ساله با اختلال خواندن در شهرستان اهواز ...  بیشتر