با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
عصب روانشناسی
اثربخشی تحریک فراجمجه‌ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (tDCS)بر حافظه شنیداری و اضطراب در دانش آموزان با اختلال یادگیری

نیلوفر سلطانی؛ آزاده چوب فروش زاده؛ کیمیا صحراییان

دوره 10، شماره 36 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/clpsy.2024.70048.1745

چکیده
  اختلال یادگیری با عوامل تنش‌زای متعدد جسمی و روانی همراه است که بر کیفیت زندگی دانش‌آموزان تأثیر می-گذارد؛ از میان این عوامل می‌توان به کاهش حافظه شنیداری و اضطراب اشاره کرد. هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی تحریک فراجمجمه‌ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی بر حافظه شنیداری و اضطراب در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری هست. روش ...  بیشتر

اثربخشی توان‌بخشی دوسا بر حافظه شنیداری و حل مسئله‌ کودکان دارای اختلال یادگیری همراه با مشکل تمییز شنیداری

فرنگیس دمهری؛ لعیا خیام باشی؛ محسن سعیدمنش

دوره 6، شماره 21 ، شهریور 1399، ، صفحه 67-80

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.46348.1441

چکیده
  مقدمه: پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی توان‌بخشی دوسا بر حافظه فعال شنیداری و حل مسئله‌ کودکان مبتلابه اختلال یادگیری خواندن دارای مشکل تمییز شنیداری بود. روش: برای این منظور از روش مطالعه شبه­آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه‌ مورد نظر عبارت است از کلیه‌ کودکان مبتلابه اختلال یادگیری خواندن شهر ...  بیشتر