با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
اثربخشی آموزش حرکات ریتمیک ملودیک و بازی بر عملکرد نورون های آینه‌ای و حافظه کاری کودکان بیش فعال 4-7 ساله

زهرا خلوصی؛ حسن عشایری؛ سیما قدرتی

دوره 4، شماره 14 ، آذر 1397، ، صفحه 129-144

https://doi.org/10.30473/clpsy.2019.42194.1362

چکیده
  مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ریتمیک ملودیک و بازی با قاعده بر عملکرد نورون­های آینه­ای و حافظه­کاری کودکان بیش فعال 4-7 سال است.  روش: این پژوهش مطالعه نیمه ­آزمایشی با طرح پیش­آزمون و پس­آزمون در دو گروه آموزشی است.جامعه آماری پژوهش شامل همه کودکان بیش­فعال 4-7 سال مهد کودک­های منطقه 8 تهران است.روش نمونه­گیری ...  بیشتر

بررسی نقش بازی بر سرعت یادگیری و میزان انتقال اطلاعات در بین دو نیمکره مغز

سید یونس محمدی؛ میترا گلزاری؛ محمد اورکی

دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1394، ، صفحه 57-67

چکیده
  مقدمه: هدف از انجام این پژوهش تعیین تأثیر بازی بر سرعت یادگیری و میزان انتقال اطلاعات در بین دو نیمکره مغز است. روش: روش آزمایش در این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است و به‌منظور برآورد حجم نمونه از جدول کوهن استفاده شد که حجم نمونه معادل 15 نفر در هر گروه (گروه آزمایش و گروه گواه) است که به شکل داوطلبانه وارد پژوهش شدند و به شکل پیش‌آزمون ...  بیشتر