البوغبیش، س؛ عابدان زاده، ر؛ شتاب بوشهری، ن؛ و دانشفر، ا. (1396). تأثیر اثر استروپ و فاصلههای زمانی بین دو محرک بر دوره بیپاسخی روانشناختی. روانشناسی شناختی، ۵(۲)، 60-51.
بلوکیان، م؛ و وطن خواه، ح. (1397). تاثیر آموزش مهارتهای توجه بر مهارتهای عصب-روانشناختی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. عصب روانشناسی، 4(13)، 122-109.
جوانمرد، غ، و اسدالهی فام، ش. (1396). مقایسه کارکردهای اجرایی کودکان مبتلاء به ناتوانی یادگیری ریاضیات با کودکان دارای ناتوانی خواندن، نوشتن و عادی. عصب روانشناسی، 3(10), 50-39.
جوانمرد، غ؛ محمود علیلو، م؛ احمدی، پ؛ باباپور، ج؛ و رنجبر، ف. (1387). عملکرد گروه بیماران اسکیزوفرنیک دارای علایم مثبت و منفی در آزمون نوروسایکولوژیک بندرگشتالت و همبستگی آن با عملکرد در آزمون دستهبندی کارت ویسکانسین(WCST). پژوهش های نوین روانشناختی، 3(10)، 59-41.
خانجانی، ز؛ فرجی، ر؛ و فاروقی، پ. (1394). اثربخشی آموزش خودنظمدهی بر کنشهای اجرایی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 12(45)، 59-51.
خلفبیگی، م؛ اکبر فهیمی، م؛ عشایری، ح؛ و دوستدار، ه. (1392). بررسی تاثیر فعالیتهای موسیقایی برعملکرد اجرایی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا . پژوهش علوم سلامت و نظامی، ۱۱(۲)، ۱۲9-۱۲0.
دانش، م، عبدی، ر. (۱۳۹۵). مقایسه «نیمرخ هوشی» و «مهارت اجتماعی» در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی و دانشآموزان عادی. مطالعات ناتوانی، ۶، 145-137.
رهبر کرباسدهی، ف؛ ابوالقاسمی، ع؛ و رهبر کرباسدهی، ا. (1397). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی- هیجانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. راهبردهای شناختی در یادگیری, 6(10), 55-39.
رهبر کرباسدهی، ف؛ حسینخانزاده، ع؛ و رهبر کرباسدهی، ا. (۱۳۹۶). تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودتوانمندسازی اجتماعی و ناگویی هیجانی دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری ویژه. تعلیم و تربیت استثنایی، ۲(۱۴۵)، 12-5.
علیپور، ا؛ شقاقی، ف؛ احمدی ازغندی، ع؛ نوفرستی، ا؛ و حسینایی، ع. (1391). شیوع اختلال یادگیری ریاضی در دوره ابتدایی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی،
8(32)، 353-343.
قاسمی، ن؛ و احدی، ح. (1382). بررسی روند رشد مهارتهای حل مسأله و راهبردهای فراشناختی کودکان ۳ تا۱۱ سال. دانش و پژوهش در روانشناسی، 15، 60-39.
مومنی شهرکی، ف؛ ملک پور، م؛ عابدی، ا؛ و فرامرزی، س. (1397). مقایسه اثربخشی مداخلات عصب روانشناختی و روش دیویس بر عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان پایه اول و دوم ابتدایی. عصب روانشناسی، 4(12)، 174-153.
Altani, A., Protopapas, A., & Georgiou, G. K. (2017). The contribution of executive functions to naming digits, objects, and words. Reading and Writing, 30(1), 121-141.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5. Arlington: American Psychiatric Association.
Aragón, E., Navarro, J. I., Aguilar, M., Cerda, G., & García‐Sedeño, M. (2016). Predictive model for early math skills based on structural equations. Scandinavian journal of psychology, 57(6), 489-494.
Arbel, Y., McCarty, K. N., Goldman, M., Donchin, E., & Brumback, T. (2018). Developmental changes in the feedback related negativity from 8 to 14 years. International Journal of Psychophysiology, 132, 331-337.
Bairami, F., Adibi, K., & Mohammadi, I. (2016). The effectiveness of verbal self-instruction on sustained attention (based on continuous performance test) among students with mathematics learning disabilities. International Journal of Humanities and Cultural Studies, 2(4), 1286-1296.
Barkley, R. A. (2015). Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment (4th ed.). New York: Guilford Publications.
Begolli, K. N., Richland, L. E., Jaeggi, S. M., Lyons, E. M., Klostermann, E. C., & Matlen, B. J. (2018). Executive function in learning mathematics by comparison: Incorporating everyday classrooms into the science of learning. Thinking & Reasoning, 24(2), 280-313.
Chan, M. C. E., Clarke, D., & Cao, Y. (2018). The social essentials of learning: an experimental investigation of collaborative problem solving and knowledge construction in mathematics classrooms in Australia and China. Mathematics Education Research Journal, 30(1), 39-50.
Cornoldi, C., Mammarella, I. C., & Fine, J. G. (2016). Nonverbal learning disabilities. New York: Guilford Publications.
Daley, D. (2006). Attention deficit hyperactivity disorder: A review of the essential facts. Child: care, health and development, 32(2), 193-204.
Dineen, P., & Fitzgerald, M. (2010). P01-192-Executive function in routine childhood ADHD assessment. European Psychiatry, 25, 402.
Eslami, A. A., Amidi Mazaheri, M., Mostafavi, F., Abbasi, M. H., & Noroozi, E. (2014). Farsi version of social skills rating system-secondary student form: Cultural adaptation, reliability and construct validity. Iranian Journal of Psychiatry and Behavioral Sciences, 8(2), 97–104.
Espelage, D. L., Rose, C. A., & Polanin, J. R. (2016). Social-emotional learning program to promote prosocial and academic skills among middle school students with disabilities. Remedial and Special Education, 37(6), 323-332.
Fias, W. (2015). Neurocognitive components of mathematical skills and dyscalculia. In D. B. Berch, D. C. Geary, & K. M. Koepke (Eds.), Development of mathematical cognition: Neural substrates and genetic influences (Vol. 2, pp. 195–217). San Diego, CA: Elsevier.
Gresham, F. M., & Elliott, S. N. (1990). Social skills rating system: Manual. Circle Pines, MN: American Guidance Service.
Gualtieri, C. T., & Johnson, L. G. (2006). Reliability and validity of a computerized neurocognitive test battery, CNS Vital Signs. Archives of Clinical Neuropsychology, 21(7), 623-643.
Hirsch, S., Lambert, K., Coppens, K., & Moeller, K. (2018). Basic numerical competences in large-scale assessment data: Structure and long-term relevance. Journal of experimental child psychology, 167, 32-48.
Humes, G. E., Welsh, M. C., Retzlaff, P., & Cookson, N. (1997). Towers of hanoi and london: Reliability and validity of two executive function tasks. Assessment, 4(3), 249-257.
Jaeggi, S. M., Buschkuehl, M., Jonides, J., & Perrig, W. J. (2008). Improving fluid intelligence with training on working memory. Proceedings of the National Academy of Sciences, 105(19), 6829-6833.
Jaeggi, S. M., Studer-Luethi, B., Buschkuehl, M., Su, Y. F., Jonides, J., & Perrig, W. J. (2010). The relationship between n-back performance and matrix reasoning- implications for training and transfer. Intelligence, 38(6), 625-635.
Khodadadi, S., Adibsereshki, N., Movallali, G., & Bakhshi, E. (2017). Effect of coping with stress training on the social adjustment of students with learning disability. Journal of Research & Health, 7(4), 915-920.
Kirk, S., Gallagher, J. J., Coleman, M. R., & Anastasiow, N. J. (2011). Educating exceptional children. Belmont: Wadsworth Publishing.
Maki, K. E., Floyd, R. G., & Roberson, T. (2015). State learning disability eligibility criteria: A comprehensive review. School Psychology Quarterly, 30(4), 457-469.
Malekpour, M., & Aghababaei, S. (2013). The effect of executive functions training on the rate of executive functions and academic performance of students with learning disability. International Journal of Developmental Disabilities, 59(3), 145-155.
McCaskey, U., Von Aster, M., O’Gorman Tuura, R., & Kucian, K. (2017). Adolescents with developmental dyscalculia do not have a generalized magnitude deficit–processing of discrete and continuous magnitudes. Frontiers in human neuroscience, 11, 1-19.
Meltzer, L. (2018). Executive function in education: From theory to practice (2nd ed.). New York: Guilford.
Mertens, D. M. (2019). Research and evaluation in education and psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative, and mixed methods (5th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Moll, K., Kunze, S., Neuhoff, N., Bruder, J., Schulte-Korne, G. (2014). Specific learning disorder: Prevalence and gender differences. PLoS One, 9(7), 1-8.
Moura, O., Simões, M. R., & Pereira, M. (2015). Executive functioning in children with developmental dyslexia. The Clinical Neuropsychologist, 28(1), 20-41.
Nejati, V., Alipour, F., Jalilvand Karimi, L., & Esfandiari, L. (2016). Persian version of the dichotic digit test for children: design and evaluation of the psychometric properties. Auditory And Vestibular Research, 25(1), 55-62.
Oldfield, J., Humphrey, N., & Hebron, J. (2017). Risk factors in the development of behaviour difficulties among students with special educational needs and disabilities: A multilevel analysis. British journal of educational psychology, 87(2), 146-169.
Pollack, C., & Price, G. R. (2019). Neurocognitive mechanisms of digit processing and their relationship with mathematics competence. NeuroImage, 185, 245-254.
Sahoo, M. K., Biswas, H., & Padhy, S. K. (2015). Psychological co-morbidity in children with specific learning disorders. Journal of family medicine and primary care, 4(1), 21-25.
Siegrist, M. (1997). Test-retest reliability of different versions of the stroop test. The Journal of Psychology, 131(3), 299-306.
Spreen, O., Strauss, E. (2006). A compendium of neuropsychological tests: Administration, norms, and commentary (3rd ed.). New York ; Oxford University Press.
Wihler, A., Meurs, J. A., Momm, T. D., John, J., & Blickle, G. (2017). Conscientiousness, extraversion, and field sales performance: Combining narrow personality, social skill, emotional stability, and nonlinearity. Personality and Individual Differences, 104, 291-296.
Wright, P. I., & Prescott, R. (2018). Utilizing technology for professional learning in the dissemination of evidence–based practices to paraprofessionals working in public education. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(3), 331-337.