آبباریکی، ا؛ یزدانبخش، ک؛ و مؤمنی، خ. (1396). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر کاهش نارسایی شناختی در دانشآموزان با اختلال یادگیری. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 7(26)، 127-157.
آبباریکی، ا. (1396). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر کاهش نارسایی شناختی و اجتناب شناختی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خاص شهر کرمانشاه. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه رازی کرمانشاه.
آریاپوران، س؛ امیری منش، م؛ تقوایی، د؛ و حق طلب، ط. (1393). رابطه ابعاد خودپپنداره با انگیزش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی دارای نانوانیهای یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(1)، 56-72.
آقاجانی، س؛ مباحات، ن؛ و صمدیفرد، ح. (1396). مقایسه نگهداری ذهنی دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص (نارسایی در ریاضِی). مجله ناتوانیهای یادگیری، 6(4)، 24-39.
بزارمنصف، ف. (1394). اثربخشی برنامه توان بخشی شناختی رایانه ای بر عملکرد ریاضی، حافظه کاری وکنترل مهاری کودکان با اختلال ریاضی. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم شناختی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.
بیرامی، م؛ نظری، م؛ هاشمی، ت؛ و موحدی، ی. (1395). اثربخشی درمان توانبخشی عصب - روانشناختی بر عملکرد توجه مستمر در دانش آموزان با اختلال ریاضی شهر تبریز. مجله سلامت جامعه، 10(3)، 45-52.
پورعبدل، س؛ صبحیقراملکی، ن؛ و عباسی، م. (1394). نیمرخ نارسایی شناختی، نارسایی هیجانی و اجتناب شناختی در دانش-آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 6(20)، 55-72.
پورمودت، خ؛ و بشاش، ل. (1388). بررسی تحول پردازش اطلاعات اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر. فصلنامه کودکان استثنایی، 9(3)، 211-222.
رمضاننیا، ز؛ و نجانی، و. (1396). اثربخشی توانبخشی- شناختی بسته پارس بر کنترل مهاری و تصمیم گیری پرخطر کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی. مجله طب توانبخشی، 6(4)، 219-230.
شیری، ا؛ نجاتی، و؛ پوراعتماد، ح؛ و چینه، ن. (1392). بررسی تأثیر توانبخشیشناختی بر ترمیم توانایی شناخت اجتماعی کودکان اتیسم با عملکرد بالا. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 11(5)، 320-331.
طباطبایی، س. (1394). اثربخشی توانبخشی شناختی از ظریق نرم افزار بر نیمرخ کارکردهای اجرایی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تبریز.
عابدی، ا. (1386). هنجاریابی آزمون عصب روانشناختی نپسی و اثربخشی مداخلهی به موقع در کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری تحولی پیش از دبستان. دانشگاه اصفهان: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. رساله دکتری روانشناسی (منتشر نشده).
عباسی، م؛ بگانکولهمرز، م؛ اعیادی، ن؛ و درگاهی، ش. (1394). مقایسه خود دلسوزی، اجتناب شناختی و خودتنظیمی عاطفی در دانش آموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری. فصلنامه نسیم تندرستی، 4(1)، 31-40.
علیزاده، پ. (1394).
مقایسه کنترل مهاری، حافظه کاری، ریسک پذیری وحل مسئله در کودکان دبستانی نارساخوان و عادی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.
عیوضی، س؛ یزدانبخش، ک؛ و مرادی، آ. (1397). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهیار بر بهبود کارکرد اجرایی بازداری پاسخ در کودکان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/بیشفعالی. فصلنامه عصب روانشناسی، 4(14)، 9-22.
محمداسماعیل، ا؛ و هومن، ح. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. فصلنامه کودکان استثنایی، 2(4)، 323-333.
میرزاحسینی، ح؛ سعید؛ پورعبدل، س؛ صبحیقراملکی، ن؛ و سراوانی، ش. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش اجتناب شناختی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی، 22(3)، 166-174.
نجاتی، و. (1392). پرسشنامه تواناییهای شناختی: طراحی و بررسی خصوصیات روان سنجی. مجله تازه های علوم شناختی، 15(2)، 11-19.
نجارزادگان، م؛ نجاتی، و؛ امیری، ن؛ و شریفیان، م. (1394). بررسی اثر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی (توجه و حافظه کاری) در کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه / بیشفعالی. فصلنامه طب توانبخشی، 4(2)، 97-108.
Andrade, B., Browne, D., Tannock, F. (2014). Prosocial skills may be necessary for better peer functioning in children with symptoms of disruptive behavior disorders. Peer Journal, 2(487), 1-16.
Bergo, E., Lombardi, G., Pambuku, A., Della Puppa, A., Bellu, L., D’Avella, D., & Zagonel, V. (2016). Cognitive Rehabilitation in Patients with Gliomas and Other Brain Tumors: State of the Art. BioMed Research International, Article ID 3041824, 11 pages
Blair, C., Zelazo, P. D., Greenberg, M. T. (2005). The measurement of executive function in early childhood. Dev Neuropsychol, 28(2), 561-71
Bonavita, S., Sacco, R., Della Corte, M., Esposito, S., Sparaco, M., Ambrosio, et al. (2015). Computer-aided cognitive rehabilitation improves cognitive performances and induces brain functional connectivity changes in relapsing remitting multiple sclerosis patients: an exploratory study. Journal Neurol, 262, 91-100.
Carlson, S. M., & Wang, T. S. (2007). Inhibitory control and emotion regulation in preschool children. Cognitive Development, 22(4), 489-510.
Dodge, K. A. (1986)."A social- information processing model of social competence in children." Minnesota Symposium in Child Psychology, 18, 77-125.
Freilich, R., & Shechtman, Z. (2010). The Contribution of Art Therapy to the Social, Emotional, and Academic Adjustment of Children with Learning Disabilities. The Arts in Psychotherapy, 37, (1), 8-12.
Gaitán, A., Garolera, M., Cerulla, N., Chico, G., Rodriguez Querol, M., & Canela Soler, J., (2013). Efficacy of an adjunctive computer based cognitive training program in amnestic mild cognitive impairment and Alzheimer's disease: a single blind, randomized clinical trial. International journal of geriatric psychiatry, 28(1), 91.9
Huber, S., Sury, D., Moeller, K., Rubinsten, O. & Nuerk, H. C. (2015). A general number-to-space mapping deficit in developmental dyscalculia. Research in Developmental Disabilities 43-44, 32-42.
Kuznetsova, A., Brockhoff, P. B. & Christensen, R. H. (2014). lmerTest: Tests for random and fixed effects for linear mixed effect models (lmer objects of lme4 package) R package version 2.0-6. Retrieved from http://CRAN.Rproject.org/package=lmerTest
London, E.D., Ernst, M., Grant, S., Bonson, K., Weinstein, A. (2000). Orbitofrontal cortex and human drug abuse: functional imaging. Cereb Cortex, 10(3), 334-42.
Saha, P., Chakraborty, P., Mukhopadhyay, P., Bandhopadhyay, D., Ghosh, S. (2015). Computer based attention training for treating a child with attention deficit/hyperactivity disorder: An adjunct to pharmacotherapy a case report. Journal of pharmacy research, 9(11), 612-617.
Sexton, K. A., & Dugas, M. J. (2008). An investigation of the factors leading to cognitive avoidance in worry. Concordia University, Quebec, Canada.
Tur-Kaspa, H., & Byran, T. H. (1994)."Social information processing skills of students with LD." Lerning Disabilities Research & Practice, 9, 12-23.
Trompetter, H. R., Bohlmeijer, E. T., Fox, J. P., & Schreurs, K. M. (2015). Psychological flexibility and catastrophizing as associated change mechanisms during online Acceptance & Commitment Therapy for chronic pain. Behaviour Research and Therapy, 74, 50-9.
Ward, S., Sylva, J., & Gresham, F. (2010). Schoolbased predictors of
early adolescent depression school. Mental Health, 2, 125-131.
Weitekamp, C. A. & Hofmann. H. A. (2014). “Evolutionary themes in the neurobiology of social cognition”. Curr Opin Neurobiol, 28:22-27.
Willis, S. L., Tennstedt, S.L., Marsiske, M., Ball, K., Elias J., Koepke, K. M.,& et al. (2006). Long.term effects of cognitive training on everyday functional outcomes in older adults. Journal American Medical Association, 296(23), 2805.2814.
Yirmia, N., & Shulman, C. (1996). Seriation, conservation and theoy of mind abilities in individual with autism, individual with mental retardation, and normally developing children. Child Development, 67, 2045-2059
Zorofi, M. (2010). The study of student's mathematics lesson learning quality. Procedia Social and Behavioral Sciences, 8, 505–511.