ارغوانی پیرسلامی، مینا. ؛ موسوی نسب، سید محمدحسین. و خضری مقدم، نوشیروان (1396). «بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری». دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 222- 205.
اشرفی، حمیدرضا. ؛ اعراب شیبانی، خدیجه. ؛ زارع، حسین. و علمی منش، نیلا (1397). «اثربخشی تحریک الکتریکی فرا جمجمهای مغز بر بهبود توجه دیداری و شنیداری در افراد دارای نشانگان نقص توجه و بیشفعالی». فصلنامه کودکان استثنایی، 4(18)، 30-19.
امانی، امید. ؛ مظاهری، محمدعلی. و نجاتی، وحید (1396). «اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی نوجوانان». مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 27(147)، 138-126.
اورکی، محمد. و شاه مرادی، سپیده (1397). «تأثیر تحریک فرا جمجمهای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی بر حافظه کاری و شدت نشانههای افسردگی». فصلنامه عصب روانشناسی، 4(15)، 88-75.
باعزت، فرشته. و نوری زاده، نرگس (1397). «تأثیر بسته آموزشی - شناختی دانشگاه یوتا بر ابعاد توجه پایدار، انتخابی و انتقالی کودکان خردسال». فصلنامه سلامت روان کودک، 5(3)،68-58.
بهرامی، هاجر. ؛ نجاتی، وحید. و پوراعتماد، حمید (1391). «مقایسه توجه انتخابی و انتقالی کودکان دچار لکنت رشدی و همتایان سالم». فصلنامه روانشناسی کاربردی، 6(1)، 35-23.
حسنی، جعفر. و رضایی جمالویی، حسن (1393). «بررسی سرعت پردازش اطلاعات با نگاه به اضطراب رگه - حالت». فصلنامه روانشناسی شناختی، 2(3)،19-12.
حسینی، فریده سادات. ؛ امیدوار، یاسر. و عباسی، نرجس (1396). «نقش کارکردهای اجرایی و افکار خودآیند منفی در تبیین دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان». فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی،7(26)، 111-83.
حیدری، طاهره. ؛ امیری، شعله. و مولوی، حسین (1391). «اثربخشی روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان». نشریه روانشناسی کاربردی،6(2)، 41-58.
رادفر، فرهاد. ؛ نجاتی، وحید. و فتح آبادی، جلیل (1395). «تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و روانی کلامی دانشآموزان نارساخوان». مجله اندیشه و رفتار، 10(40)، 26-17.
ساعد، امید. ؛ روشن، رسول. و مرادی، علیرضا (1387). «بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس حافظه وکسلر - نسخه سوم در دانشجویان». دانشور رفتار، 15(31).
سرشکی، ادیب. ؛ یادگاری، فریبا. و کنعانی، زاهد (1395). «اثربخشی آموزش توجه بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان». فصلنامه روانشناسی شناختی،4(4)، 42-54.
طاهری، مرجان (1396). «مقایسه کارکردهای اجرایی و مهارتهای تنظیم شناختی هیجان در نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک و عادی». مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 2(9)،15.
عابدی، محمدرضا. ؛ صادقی، احمد. و ربیعی، محمد (1392). «هنجاریابی آزمون هوشی وکسلر کودکان (نسخه چهارم) در استان چهارمحال و بختیاری». فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، 2(3)، 158-138.
فتحی آشتیانی، مینا. ؛ اخوان تفتی، مهناز. و خادمی، ملوک (1395). «اثربخشی آموزش شناختی سرعت پردازش و حافظه کاری کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری». فصلنامه روانشناسی تربیتی، 12(41)، 125-141.
کرمی نوری، رضا. و مرادی، علیرضا (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). تهران: جهاد دانشگاهی.
گنجی، مهدی (1397)
. آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5، جلد (1). تهران: ساوالان.
محمود پور، آ (1395). روشها و راهبردهای تقویت دقت و توجه ویژهی دانشآموزان دورهی ابتدایی به همراه تمرینهای دقت و توجه. تهران: منادی تربیت.
محمود پور، آ (1397). روشها و راهبردهای تقویت حافظه به همراه تمرینهای حافظه. تهران: نشر مدرسه.
محمود پور، آزیتا (1395). روشها و راهبردهای تقویت دقت و توجه. تهران: مجلسی.
محمودی، مریم. ؛ برجعلی، احمد. ؛ علیزاده، حمید. ؛ غباری بناب، باقر. ؛ اختیاری، حامد. و اکبری زرد خانه، سعید (1395). «تنظیم هیجان در کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی». فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی،14(13)، 69-84.
مرادی، مسعود. ؛ صدری دمیرچی، اسماعیل. و محمدی، نسیم (1396). «اثربخشی روش درمان حساسیتزدایی بهواسطه حرکات چشم و پردازش بر تنظیم شناختی هیجان و اضطراب دانشآموزان دارای اختلال یادگیری». مجله ناتوانیهای یادگیری، 7(2)، 129-110.
مشهدی، علی. ؛ حسنی، جعفر. و میردورقی، فاطمه (1391). «بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی نسخه فارسی پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان - فرم کودکان». مجلهی اصول بهداشت روانی، 14(3)، 259-246.
میر مهدی، سید رضا (1398). روانشناسی کودکان استثنایی. چاپ هشتم. تهران: دانشگاه پیام نور.
نجاتی، وحید (1394). «ساخت و هنجاریابی آزمون ثبت توجه در کودکان». مجله تحقیقات علوم رفتاری، 13(4)، 524-519.
نهروانیان، پروانه. ؛ عسگری، پرویز. ؛ درتاج، فریبرز. ؛ نادری، فرح. و بختیار پور، سعید (1397). «تأثیر آموزش شناختی بر حافظه کاری و توجه متمرکز کودکان مضطرب». مجله پژوهش در نظامهای آموزشی.21(40)، 14-9.
هین، نانسی. و میلبرگ، ویلیام (2002). مبانی ارزیابی عصب روانشناختی. ترجمه حسن حقشناس (1390). تهران: رشد.
یار محمدیان احمد. ؛ قمرانی، امیر. ؛ سیفی، زهرا. و ارفع، مریم (1394). «اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر حافظه، عملکرد خواندن و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان». مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(4)، 117-110.
Adubasim, Cy. ; Ijeoma, Ugwu. J. & Chinelo (2018). »Effect of Brainfeed Programme on Working Memory of Students Living with Dyslexia«. Journal of Education and Entrepreneurship, 5(2), 103-117.
Alloway, T.P. ; Wootan, S. & Deane, P (2014). »Investigating working memory and sustained attention in dyslexic adults«. International Journal of Educational Research, 67, 11-17.
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. 5th ed (DSM-5). Washington, DC: Author.
Ardial, A (2016). »Is ''self-consciousness'' equivalent to ''executive function''«?. Psychology & Neuroscience, 9(2), 215-220.
Avtzon, S.A (2012). »Effect of neuroscience based cognitive skill training on growth of cognitive deficits associated with learning disabilities in children grades. 2-4«. [PhD thesis].Minneapolis: College of Education, Walden University.
Baddeley, A (2003). »Working memory and language: an overview«. J Commun Disord, 36(3): 189-208.
Baddeley, Alan (2018). Exploring working memory.Thrd avenue, New York: Oxford University Press.
Bartelet, D. ; Ansari, D. ; Vaessen, A. & Blomert, L (2014). »Cognitive subtypes of mathematics learning difficulties in primary education«. Research in Developmental Disabilities, 35(3). 657-670.
Bartova, L. ; Meyer, B M. ; Diers, K. ; Rable, U. ; Scharinger, C. ; Popovic, A. & Pezawas, L (2015). »Reduced default mode network suppression during working memory task in remitted major depression«. j psychair, 64, 9-18.
Cohen, N. ; Mor, N. & Henik, A (2015). »linking Executive Control and Emotional Response A Training Procedur to Reduce Rumination«. clinical. Psychologhical Science, 1, 15-25.
Dolcos, F. ; Katsumi, Y. ; Moore, M. ; Berggren, N. ; Gelder, B. ; Derakshan, N & Pegna, A. J (2019). »Neural correlates of emotion-attention interactions: From perception, learning and memory to individual differences and training interventions«. Neuroscience & Biobehavioral Reviews.
Engen, G. ; Haakon, Anderson. C. & Michael (2018). »Memory Control: A Fundamental Mechanism of Emotion Regulation«. journal Trends in Cognitive Sciences, 22(11).
Falquez, R. ; Dinu-Biringer, R. ; Stopsack, M. ; Arens, E. A. ; Wick, W. & Barnow, S (2015). »Examining cognitive emotion regulation in frontal lobe patients: The mediating role of response inhibition«. NeuroRehabilitation, 37(1), 89-98.
Frischkorn, Gidon T Schubert.; Anna-Lena. & Hagemann, Dirk (2019). »Processing speed, working memory, and executive functions: Independent or inter-related predictors of general intelligence«. Intelligence, 75, 95-110.
Garnefski, N. & Kraaij, V (2012). »Cognitive coping and Goal Adjustment are associated with symptoms of depression and Anxiety in people with Acquired Hearing Loss«. International Journal of Audiology, 51, 545-550.
Garnefski, N. & Kraaij, V (2018). »Specificity of relations between adolescents’ cognitive emotion regulation strategies and symptoms of depression and anxiety«. Cognition and Emotion, 32:7, 1401-1408, DOI:10.1080/02699931.2016.1232698.
Garnefski, N. ; Kraaij, V. & Spinhoven, P (2002). Manual for theuse of the cognitive emotion regulation questionnaire. Leiderorp: Datec.
Graham, S (2017). »Attention-deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Learning Disabilities (LD), and executive functioning: Recommendations for future research«. Contemporary Educational Psychology, 50, 97-101.
Jolles, D. & Crone, E A (2012). »Training the developing brain:a neurocognitive perspective«. frontiers in human neuroscience, 6, 76.
Kim, S. J. & Park, E. H (2018). »Relationship of Working Memory, Processing Speed, and Fluid Reasoning in Psychiatric Patients«. Psychiatry Investigation. 15 (12): 1154–1161.
Klinberg, T (2010). »Training and plasticity of working memory«. Trends Cogn, Sci, 14, 317-324.
Krause-Utz, A. ; Elzinga, B. M. ; Oei, N.Y. ; Paret, C. ; Niedtfeld, I. ; Spinhoven, P. & Schmahl, C (2014). »Amygdala and dorsal anterior cingulate connectivity during an emotional workingmemory task in borderline personality disorder patients with interpersonal traumahistory«. Frontiers inhuman neuroscience, 8.
Lantrip, C. ; Isquith, P. ; Koven, N. ; Welsh, K. & Roth, R. M (2016). »Executive function and emotion regulation strategy use in adolescents«. Applied Neuropsychology: Child, 5(1), 50-55.
Li, X. ; Chan, R. C. & Luo, Y. J (2010). »Stage effects of negative emotion on spatial and verbal working memory«. BMC Neurosci, 11:60.
Liu, y. ; Zhang, cao. l. ; wang, J. & Na. zhao (2016). »overgeneral autobiographical memory at baseline predicts depressive symptoms at followw-up in pationt with frust- episode«. depression.psychiatery Reserch, 243,127-123.
Mammarella, N (2014). »Is Emotional Working Memory Training a New Avenue of ADTreatment? A review«. Aging and disease, 5(1), 35-46.
Moll, K. ; Gobel, S. ; Gooch, D. ; Landrel, K. & Snowing. M (2016). »Cognitive Risk Factors for Specific learning disorders: Processing Speed, Temporal Processing, and Working Memory«. Journal of Learning Disabilities, 49(3), 272-281.
Moriya, J. & Sugiura, Y (2012). »High visual working memory capacity in trait social anxiety«. PLoS One, 7, e34244.
Nejati, Vahid. ; Salehinejad, Mohammad Ali. & Sabayee, Azam (2018). »Impaired working memory updating affects memory for emotional and non-emotional materials the same way: evidence from post-traumatic stress disorder(PTSD)«. Cognitive Processing. 19, 53–62.
Nilsson, J. ; Lebedev, A. V. ; Rydstreom, A. & Loeden, M (2017). »Direct-current stimulation does little to improve the outcome of working memory training in older adults«. Psychological Science, 1-14.
Oberauer, Klaus (2019). »Is Rehearsal an Effective Maintenance Strategy for Working Memory?«. Trends in cognitive sciences, 23(9), 798-809.
Peters, L. & De Smedt, B (2017). »Arithmetic in the developing brain: a review of brain imaging studies. Dev Cogn«. Neurosci. http://dx.doi.org/10.1016/j.dcn.05.002.
Pons, F. ; Rosnay, M. ; Bender, P. K. ; Doudin, P. A. ; Harris, P. L & Gimenez-Dasi, M (2014). »The Impact of Abuse and Learning Diffi cultieson Emotion Understanding in Late Childhood and Early Adolescence«. The Journal Of Genetic Psychology, 175(4), 301–317.
Richlan, F. ; Kronbichler, M. & Wimmer, H (2013). »Structural abnormalities in the dyslexic brain: a meta‐analysis of voxel‐based morphometry studies«. Human Brain Mapping, 34(11), 3055-3065.
Rindermann, H. & Neubauer, A. C (2004). »Processing speed, intelligence, creativity, and schoolperformance: Testing of causal hypotheses usingstructural equation models«. Intelligence, 32, 573-589.
Schmeichel, B. J. & Tang, D (2015). »Individual Differences in Executive Functioning and Their Relationship to Emotional Processes and Responses«. Current Directions in Psychological Science, 24(2), 93–98.
Serniclaes, W. ; Co, et. G. & Sprenger-Charolles, L (2015). »Review of neural rehabilitation programs for dyslexia: how can an allophonic system be changed into a phonemic one?«. Frontiers in psychologhy, 6, 190.
Sharma, P. ; Sagar, R. ; Pattanayak, R D. & Mehta, M (2018). »Familial study of attentional and behavioural problems in children with Dyslexia and their first-degree relatives in Indian setting«. Asian journal of psychiatry, 33, 7-10.
Shiran, A. & Breznitz, Z (2011). »Cognitive training on recall range and speed of information processing in the working memory of dyslexic and skilled readers«. Journal of Neurolinguistics, 24, 524–537.
Sohlberg, M. M. & Mateer, C. A (2017). Cognitive rehabilitation: An integrative neuropsychological approach (Edition 2). New York London: Guilford Publications. ISBN 1462532241, 9781462532247
Swanson, H. L (2015). »Chapter 10-Intelligence, Working Memory, and Learning Disabilities«. Cognition, Intelligence, and Achievement, 175-196.
Szucs, D (2016). »Chapter 11–Subtypes and comorbidity in mathematical learning disabilities: Multidimensional study of verbal and visual memory processes is key to understanding«. Progress in Brain Research, 227, 277-304.
Tsermentseli, s. & Poland, s (2016). »cool versus hot executive function:A new approach to executive function«. Encephalos, 53, 11-14.
Vender, Mria (2017). Disentangling Dyslexia: Phonological and Processing Deficit in Developmental Dyslexia. Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften; 1 edition. ISBN-13: 978-3034320641.
Verhagen, J & Leseman, P (2016). »How do verbal short-term memory and working memory relate to the acquisition of vocabulary and grammar? A comparison between first and second language learners«. experimental child psychology, 141, 65-82.
Watmaker, S. ; Geraerts, E. & Franken, I.H.A (2015). »A working memory training to decrease rumination in depressed and anxious individuals:A double-blind randomized controlled trial«. Journal of Affective Disorders, 175, 310-319.
Watson, S. ; Gable, L. & Morin, L (2016). »The Role of Executive Functions in Classroom Instruction of Students with Learning Disabilities«. International Journal School Psychology, 3: 1-7.
Wiseheart, R. & Altmann, L. J (2018). »Spoken sentence production in college students with dyslexia: Working memory and vocabulary effects«.International journal of language & communication disorders, 53(2), 355-369.
Xiu, L. ; Wu, J. ; Chang, L, & Zhou, R (2018). »Working memory training improves emotion regulation ability«. Scientific reports, 8(1), 1-11.
Zuk, Jennifer. ; Perdue, V. ; Meaghan, Becker. ; Bryce, Yu, Xi. ; Chang, Michell. ; Raschle, Nora. ; Maria, Gaab. & Nadine (2018). »Neural correlates of phonological processing: Disrupted in children with dyslexia and enhanced in musically trained children«. Developmental Cognitive Neuroscience, 34. 82–91.