با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
ساخت و رواسازی پرسشنامه مهارتهای عصب_‌ روان‌شناختیِ (فرم معلم) کودکان پیش‌دبستانی شهراصفهان

بیتا هاشمی هشجین؛ طیبه شریفی؛ شهرام مشهدی زاده؛ رضا احمدی

دوره 7، شماره 26 ، آبان 1400، ، صفحه 55-78

https://doi.org/10.30473/clpsy.2021.60738.1622

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف ساخت و رواسازی پرسشنامه مهارت‌های عصب ‌روان‌شناختی فرم معلم کودکان پیش‌دبستانی شهراصفهان انجام شد. روش: روش این پژوهش توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه‌ی کودکان مقطع پیش‌دبستانی شهر اصفهان می باشد. حجم نمونه موردنظر با توجه به فرمول کوکران 374 کودک پیش دبستانی تعیین شد، که بدلیل آنلاین بودن پرسشنامه ...  بیشتر

اثربخشی برنامه مداخله حافظه فعال بر عملکرد وخودکارآمدی ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی

ارسلان کریمی بحرآسمانی؛ مریم چرامی؛ طیبه شریفی؛ احمد غضنفری

دوره 7، شماره 25 ، مرداد 1400، ، صفحه 59-72

https://doi.org/10.30473/clpsy.2020.53996.1562

چکیده
  مقدمه: حافظه کاری به‌عنوان یکی از مفاهیم مهم در حوزه عصب‌شناختی موردتوجه قرارگرفته است. هدف ‌از‌ پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه مداخله حافظه کاری بر عملکرد و خودکارآمدی ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی بود. روش: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان ...  بیشتر