با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن عصب روان‌شناسی
عصب روانشناسی
مقایسه اثربخشی درمان تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه‌ای و تحریک مغناطیسی فرا جمجمه‌ای مکرر بر حافظه کاری، تکانشگری و رفتارهای آسیب به خود در افراد مبتلا به شخصیت مرزی

محمدرضا نوروزی همایون؛ مجید الماسی؛ اسماعیل صدری دمیرچی؛ محمد حاتمی نژاد

دوره 8، شماره 31 ، بهمن 1401، ، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/clpsy.2023.65222.1678

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی درمان تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمه‌ای و تحریک مغناطیسی فرا جمجمه‌ای مکرر بر حافظه کاری، تکانشگری و رفتارهای آسیب به خود در افراد مبتلا به شخصیت مرزی انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی با پیش‌آزمون - پس‌آزمون و گروه کنترل می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل مراجعان مراکز مشاوره شهر ...  بیشتر

پیش‌بینی کمبود توجهی و تکانشگری در کودکان مبتلا به ADHD به کمک تحلیل سیگنال مغزی و آزمون یکپارچه دیداری-شنیداری IVA

مجید قشونی؛ حسن غریبی؛ ایرج وثوق

دوره 7، شماره 26 ، آبان 1400، ، صفحه 25-54

https://doi.org/10.30473/clpsy.2021.61059.1626

چکیده
  مقدمه: هدف این تحقیق، استفاده از پارامترهای استخراج‌شده امواج مغزی و آزمون یکپارچه دیداری- شنیداری IVA به‌منظور تعیین سطح کمبود توجهی و تکانش‌گری است.روش: نمونه‌های تحقیق از بین کودکان مبتلا به ADHD مراجعه‌کننده به کلینیک‌های درمانی شهر مشهد به‌روش نمونه در دسترس انتخاب‌شده‌اند. 50 کودک (32 پسر و 18 دختر) با میانگین و انحراف استاندارد ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی آموزش نوروفیدبک و نوروفیدبک به همراه بازتوانی شناختی در بهبود کودکان دارای اختلال کمبود توجه ـ بیش‌فعالی

مونا اسبقی؛ علی اکبر ارجمندنیا؛ مهدیه رحمانیان؛ الهام اسبقی

دوره 2، شماره 6 ، آذر 1395، ، صفحه 77-90

چکیده
  مقدمه: هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی نوروفیدبک و نوروفیدبک به همراه بازتوانی شناختی در دانش­آموزان دارای اختلال کمبود ­توجه ـ بیش­فعالی است. روش: بدین منظور 20 نفر از دانش­آموزان دارای اختلال کمبود ­توجه ـ بیش­فعالی دوره­ ابتدایی با روش نمونه­گیری هدفمند از مراجعه‌کنندگان به کلینیک شهر تهران انتخاب شدند. همه آزمودنی­ها ...  بیشتر