آ
-
آسیب مغزی خفیف
مقایسه اثربخشی آموزش توانبخشی شناختی با مداخله روان درمانی مثبت گرا بر کارکردهای اجرایی، در بیماران آسیب مغزی خفیف [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 11-20]
-
آگاهی واجی
تدوین و اعتباریابی بسته توانبخشی شناختی یافتن سریع کلمه و اثربخشی آن بر آگاهی واجی کودکان دارای اختلالات یادگیری خاص با مشخصه خواندن [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 68-80]
-
آموزش مبتنی بر نوروفیدبک
اثربخشی مداخله پروتکل نوروفیدبک بتا بر پرخاشگری رقابتی و بدتنظیمی هیجانی بازیکنان فوتبال [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 17-35]
ا
-
اختلالات یادگیری خاص
تدوین و اعتباریابی بسته توانبخشی شناختی یافتن سریع کلمه و اثربخشی آن بر آگاهی واجی کودکان دارای اختلالات یادگیری خاص با مشخصه خواندن [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 68-80]
-
اختلال اضطراب اجتماعی
اثربخشی درمان گروهی سایکودراما و بازیدرمانی شناختی رفتاری بر روی کارکردهای اجرایی (حافظه فعال، بازداری پاسخ، انعطافپذیری شناختی و خودتنظیمی هیجانی) در دانش آموزان پسر دارای اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 1-17]
-
اختلال بیش فعالی-کمبود توجه
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر توجه و کنترل پاسخ دیداری و شنیداری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 81-94]
-
اختلال دوقطبی
اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود زمان واکنش، برنامهریزی و بازداری از پاسخ در بیماران دوقطبی [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 31-48]
-
اختلال هماهنگی رشدی
اثر تحریک مستقیم فراجمجمهای بر یکپارچگی بینایی حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 1-10]
-
ادراک دیداری و حرکتی
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر توجه مداوم، حافظه کاری و ادراک دیداری - حرکتی در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 21-29]
-
اضطراب
مقایسه فعالیت نظامهای مغزی/ رفتاری، سوگیری توجه در افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و عادی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 65-79]
-
افسردگی
مقایسه فعالیت نظامهای مغزی/ رفتاری، سوگیری توجه در افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و عادی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 65-79]
-
انعطاف پذیری شناختی
اثربخشی تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم (tDCS) بر انعطاف پذیری شناختی، حل مسئله و سرعت پردازش مغز در دانشجویان [دوره 9، شماره 35، 1402]
ب
-
بازیدرمانی شناختی رفتاری
اثربخشی درمان گروهی سایکودراما و بازیدرمانی شناختی رفتاری بر روی کارکردهای اجرایی (حافظه فعال، بازداری پاسخ، انعطافپذیری شناختی و خودتنظیمی هیجانی) در دانش آموزان پسر دارای اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 1-17]
-
بدتنظیمی هیجان
اثربخشی مداخله پروتکل نوروفیدبک بتا بر پرخاشگری رقابتی و بدتنظیمی هیجانی بازیکنان فوتبال [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 17-35]
-
برنامهریزی و بازداری از پاسخ
اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود زمان واکنش، برنامهریزی و بازداری از پاسخ در بیماران دوقطبی [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 31-48]
-
برنامه شناختی یافتن سریع کلمه
تدوین و اعتباریابی بسته توانبخشی شناختی یافتن سریع کلمه و اثربخشی آن بر آگاهی واجی کودکان دارای اختلالات یادگیری خاص با مشخصه خواندن [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 68-80]
-
بیشفعالی
اثربخشی آموزش خودتنظیمی رفتار توجهی بر حافظه کاری و اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی کودکان (ADHD) [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 1-13]
پ
-
پردازش شناختی پویا
بررسی نقش عصب حسابداری در اتخاذ تصمیمات مالی و بودجهای [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 63-80]
-
پریشانی روانی
بررسی اثر خالص و اثر ترکیبی tDCS آندی ناحیه M1 و ناحیه F3 بر بهبود وضعیت روانشناختی مبتلایان به دیابت نوع 2 دارای دردهای نوروپاتیک [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 15-26]
ت
-
تاخیر تحول زبان
بررسی اثر بخشی برنامهی عصب روانشناختی کودک محور تلفیقی با تنظیم هیجان بر تنظیم هیجان، عزت نفس و عملکرد زبان در کودکان دارای تاخیر تحول زبان [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 1-16]
-
تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم
اثربخشی تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم (tDCS) بر انعطاف پذیری شناختی، حل مسئله و سرعت پردازش مغز در دانشجویان [دوره 9، شماره 35، 1402]
-
تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای
مقایسه اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای در دو ناحیۀ پشتی- جانبیِ پیش پیشانی و گیجگاهی-آهیانهای بر نظریه ذهن درکودکان مبتلا به نقص توجه - بیش فعالی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 51-63]
-
تحریک الکتریکی مغز با جریان مستقیم
مقایسه اثربخشی روش تحریک الکتریکی مغز با جریان مستقیم (tDCS) و پروتکل توانبخشی شناختی کوتاهمدت بر سیالی کلامی و توانایی دیداری فضایی در بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 37-52]
-
تحریک مستقیم فراجمجمهای
اثر تحریک مستقیم فراجمجمهای بر یکپارچگی بینایی حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 1-10]
-
تصمیمات مالی و بودجهای
بررسی نقش عصب حسابداری در اتخاذ تصمیمات مالی و بودجهای [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 63-80]
-
تفکر ارجاعی
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر شایستگی تحصیلی و تفکرارجاعی دانشآموزان [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 41-54]
-
تکالیف تعادلی -شناختی
تاثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر تکالیف تعادلی-شناختی از راه دور بر بهبود کارکردهای اجرایی و کاهش علائم رفتاری کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 55-66]
-
تنظیم هیجان
بررسی اثر بخشی برنامهی عصب روانشناختی کودک محور تلفیقی با تنظیم هیجان بر تنظیم هیجان، عزت نفس و عملکرد زبان در کودکان دارای تاخیر تحول زبان [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 1-16]
-
توانایی دیداری فضایی
مقایسه اثربخشی روش تحریک الکتریکی مغز با جریان مستقیم (tDCS) و پروتکل توانبخشی شناختی کوتاهمدت بر سیالی کلامی و توانایی دیداری فضایی در بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 37-52]
-
توانبخشی شناختی
تاثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر تکالیف تعادلی-شناختی از راه دور بر بهبود کارکردهای اجرایی و کاهش علائم رفتاری کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 55-66]
-
توانبخشی شناختی
مقایسه اثربخشی آموزش توانبخشی شناختی با مداخله روان درمانی مثبت گرا بر کارکردهای اجرایی، در بیماران آسیب مغزی خفیف [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 11-20]
-
توانبخشی شناختی
مقایسه اثربخشی روش تحریک الکتریکی مغز با جریان مستقیم (tDCS) و پروتکل توانبخشی شناختی کوتاهمدت بر سیالی کلامی و توانایی دیداری فضایی در بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 37-52]
-
توان-بخشی شناختی
اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود زمان واکنش، برنامهریزی و بازداری از پاسخ در بیماران دوقطبی [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 31-48]
-
توانبخشی شناختی
طراحی، ساخت و اعتبارسنجی بسته آموزشی توانبخشی شناختی نوشتارپریش "همراه" [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 67-83]
-
توانبخشی شناختی رایانه ای
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر توجه و کنترل پاسخ دیداری و شنیداری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 81-94]
-
توجه مداوم
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر توجه مداوم، حافظه کاری و ادراک دیداری - حرکتی در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 21-29]
-
توجه و کنترل دیداری
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر توجه و کنترل پاسخ دیداری و شنیداری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 81-94]
-
توجه و کنترل شنیداری
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر توجه و کنترل پاسخ دیداری و شنیداری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 81-94]
ح
-
حافظه کاری
اثربخشی آموزش خودتنظیمی رفتار توجهی بر حافظه کاری و اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی کودکان (ADHD) [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 1-13]
-
حافظه کاری
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر توجه مداوم، حافظه کاری و ادراک دیداری - حرکتی در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 21-29]
-
حافظه کاری
اثر خستگی شناختی بر حافظه کاری و کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دختر [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 49-62]
-
حل مسئله
اثربخشی تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم (tDCS) بر انعطاف پذیری شناختی، حل مسئله و سرعت پردازش مغز در دانشجویان [دوره 9، شماره 35، 1402]
خ
-
خستگی شناختی
اثر خستگی شناختی بر حافظه کاری و کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دختر [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 49-62]
-
خودتنظیمی رفتارتوجهی
اثربخشی آموزش خودتنظیمی رفتار توجهی بر حافظه کاری و اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی کودکان (ADHD) [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 1-13]
-
خودتنظیمی هیجانی
اثربخشی درمان گروهی سایکودراما و بازیدرمانی شناختی رفتاری بر روی کارکردهای اجرایی (حافظه فعال، بازداری پاسخ، انعطافپذیری شناختی و خودتنظیمی هیجانی) در دانش آموزان پسر دارای اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 1-17]
د
-
درد نوروپاتیک
بررسی اثر خالص و اثر ترکیبی tDCS آندی ناحیه M1 و ناحیه F3 بر بهبود وضعیت روانشناختی مبتلایان به دیابت نوع 2 دارای دردهای نوروپاتیک [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 15-26]
ر
-
رفتار
اثر خستگی شناختی بر حافظه کاری و کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دختر [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 49-62]
-
رله-محرک
بررسی نقش عصب حسابداری در اتخاذ تصمیمات مالی و بودجهای [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 63-80]
-
روان درمانی مثبت
مقایسه اثربخشی آموزش توانبخشی شناختی با مداخله روان درمانی مثبت گرا بر کارکردهای اجرایی، در بیماران آسیب مغزی خفیف [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 11-20]
ز
-
زمان واکنش
اثربخشی توانبخشی شناختی بر بهبود زمان واکنش، برنامهریزی و بازداری از پاسخ در بیماران دوقطبی [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 31-48]
س
-
سایکودراما
اثربخشی درمان گروهی سایکودراما و بازیدرمانی شناختی رفتاری بر روی کارکردهای اجرایی (حافظه فعال، بازداری پاسخ، انعطافپذیری شناختی و خودتنظیمی هیجانی) در دانش آموزان پسر دارای اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 1-17]
-
سیالی کلامی
مقایسه اثربخشی روش تحریک الکتریکی مغز با جریان مستقیم (tDCS) و پروتکل توانبخشی شناختی کوتاهمدت بر سیالی کلامی و توانایی دیداری فضایی در بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 37-52]
-
سرعت پردازش مغز
اثربخشی تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم (tDCS) بر انعطاف پذیری شناختی، حل مسئله و سرعت پردازش مغز در دانشجویان [دوره 9، شماره 35، 1402]
-
سیستمهای مغزی رفتاری
پیشبینی اختلال بازی اینترنتی بر اساس ناگویی هیجانی و سیستمهای مغزی رفتاری (BAS/BIS) در نوجوانان [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 35-49]
-
سوگیری توجه
مقایسه فعالیت نظامهای مغزی/ رفتاری، سوگیری توجه در افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و عادی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 65-79]
ش
-
شایستگی تحصیلی
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر شایستگی تحصیلی و تفکرارجاعی دانشآموزان [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 41-54]
-
شهود
بررسی نقش عصب حسابداری در اتخاذ تصمیمات مالی و بودجهای [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 63-80]
ع
-
عزت نفس
بررسی اثر بخشی برنامهی عصب روانشناختی کودک محور تلفیقی با تنظیم هیجان بر تنظیم هیجان، عزت نفس و عملکرد زبان در کودکان دارای تاخیر تحول زبان [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 1-16]
-
عصب حسابداری
بررسی نقش عصب حسابداری در اتخاذ تصمیمات مالی و بودجهای [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 63-80]
-
عملکرد شناختی
اثر خستگی شناختی بر حافظه کاری و کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دختر [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 49-62]
ک
-
کارکرد اجرایی
تاثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر تکالیف تعادلی-شناختی از راه دور بر بهبود کارکردهای اجرایی و کاهش علائم رفتاری کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 55-66]
-
کارکردهای اجرایی
طراحی، ساخت و اعتبارسنجی بسته آموزشی توانبخشی شناختی نوشتارپریش "همراه" [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 67-83]
-
کارکردهای اجرایی
مقایسه اثربخشی آموزش توانبخشی شناختی با مداخله روان درمانی مثبت گرا بر کارکردهای اجرایی، در بیماران آسیب مغزی خفیف [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 11-20]
-
کارکردهای اجرایی
اثر خستگی شناختی بر حافظه کاری و کارکردهای اجرایی در دانش آموزان دختر [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 49-62]
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی درمان گروهی سایکودراما و بازیدرمانی شناختی رفتاری بر روی کارکردهای اجرایی (حافظه فعال، بازداری پاسخ، انعطافپذیری شناختی و خودتنظیمی هیجانی) در دانش آموزان پسر دارای اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 1-17]
-
کلیدواژهها: اختلال بازی اینترنتی
پیشبینی اختلال بازی اینترنتی بر اساس ناگویی هیجانی و سیستمهای مغزی رفتاری (BAS/BIS) در نوجوانان [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 35-49]
-
کلمات کلیدی: عصب روانشناختی کودک محور
بررسی اثر بخشی برنامهی عصب روانشناختی کودک محور تلفیقی با تنظیم هیجان بر تنظیم هیجان، عزت نفس و عملکرد زبان در کودکان دارای تاخیر تحول زبان [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 1-16]
-
کودکان ADHD
اثربخشی آموزش خودتنظیمی رفتار توجهی بر حافظه کاری و اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی کودکان (ADHD) [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 1-13]
م
-
مجتمع مسکونی
رابطهی بین مقیاس ارتفاعی مجتمعهای مسکونی و تصمیم گیری استفادهکنندگان در انتخاب آنها با روش ERP [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 53-65]
-
مقیاس ارتفاعی
رابطهی بین مقیاس ارتفاعی مجتمعهای مسکونی و تصمیم گیری استفادهکنندگان در انتخاب آنها با روش ERP [دوره 9، شماره 34، 1402، صفحه 53-65]
-
مهارت نوشتن
طراحی، ساخت و اعتبارسنجی بسته آموزشی توانبخشی شناختی نوشتارپریش "همراه" [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 67-83]
ن
-
ناتوانی یادگیری
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر توجه مداوم، حافظه کاری و ادراک دیداری - حرکتی در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 21-29]
-
نارسایی توجه
اثربخشی آموزش خودتنظیمی رفتار توجهی بر حافظه کاری و اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی کودکان (ADHD) [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 1-13]
-
ناگویی هیجانی
پیشبینی اختلال بازی اینترنتی بر اساس ناگویی هیجانی و سیستمهای مغزی رفتاری (BAS/BIS) در نوجوانان [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 35-49]
-
نظامهای مغزی-رفتاری
مقایسه فعالیت نظامهای مغزی/ رفتاری، سوگیری توجه در افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و عادی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 65-79]
-
نظریه ذهن
مقایسه اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای در دو ناحیۀ پشتی- جانبیِ پیش پیشانی و گیجگاهی-آهیانهای بر نظریه ذهن درکودکان مبتلا به نقص توجه - بیش فعالی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 51-63]
-
نقص توجه -بیش فعالی
مقایسه اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای در دو ناحیۀ پشتی- جانبیِ پیش پیشانی و گیجگاهی-آهیانهای بر نظریه ذهن درکودکان مبتلا به نقص توجه - بیش فعالی [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 51-63]
-
نوجوانان
پیشبینی اختلال بازی اینترنتی بر اساس ناگویی هیجانی و سیستمهای مغزی رفتاری (BAS/BIS) در نوجوانان [دوره 9، شماره 35، 1402، صفحه 35-49]
-
نوروفیدبک
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر توجه مداوم، حافظه کاری و ادراک دیداری - حرکتی در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 21-29]
-
نوشتارپریشی
طراحی، ساخت و اعتبارسنجی بسته آموزشی توانبخشی شناختی نوشتارپریش "همراه" [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 67-83]
ی
-
یادگیری سازگار با مغز
اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر شایستگی تحصیلی و تفکرارجاعی دانشآموزان [دوره 9، شماره 32، 1402، صفحه 41-54]
-
یکپارچگی بینایی حرکتی
اثر تحریک مستقیم فراجمجمهای بر یکپارچگی بینایی حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 9، شماره 33، 1402، صفحه 1-10]