آ
-
آزمون IVA
پیشبینی کمبود توجهی و تکانشگری در کودکان مبتلا به ADHD به کمک تحلیل سیگنال مغزی و آزمون یکپارچه دیداری-شنیداری IVA [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 25-54]
-
آسیب مغزی اکتسابی
فراتحلیل اثربخشی مداخلههای مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکردهای شناختی بیماران آسیب مغزی اکتسابی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 79-98]
ا
-
اختلال استرس پس از سانحه
اثربخشی درمان فراشناختی و تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای بر کارکردهای اجرایی استروپ و برج لندن در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 29-42]
-
اختلال استرس پس از سانحه
اثربخشی توان بخشی شناختی در ارتقای کارکردهای شناختی مبتلایان به اختلال استرس پس از سانحه : مرور نظام مند [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 93-110]
-
اختلال افسردگی عمده
مقایسه بیان ژن گیرنده های دوپامینرژیک به عنوان نشانگر مولکولی در بیماران افسرده عمده و افراد سالم [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 43-58]
-
اختلال شخصیت خودشیفته
مقایسه نواقص عصب روانشناختی افراد با نشانگان اختلال شخصیت مرزی، خودشیفته و افراد عادی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 47-58]
-
اختلال شخصیت مرزی
مقایسه نواقص عصب روانشناختی افراد با نشانگان اختلال شخصیت مرزی، خودشیفته و افراد عادی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 47-58]
-
اختلال نقص توجه بیش فعالی
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه فعال بر درک زمان در کودکان دارای اختلال نقص توجه/بیشفعالی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 99-114]
-
اختلال نقص توجه/بیشفعالی
پیشبینی کمبود توجهی و تکانشگری در کودکان مبتلا به ADHD به کمک تحلیل سیگنال مغزی و آزمون یکپارچه دیداری-شنیداری IVA [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 25-54]
-
ادراک زمان
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه فعال بر درک زمان در کودکان دارای اختلال نقص توجه/بیشفعالی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 99-114]
-
استدلال سیال
اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی "کاپیتان لاگ" بر حافظه فعال دیداری، مهارتهای توجه، سرعت پردازش و استدلال سیال دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 37-58]
-
استرس ادراک شده
مقایسه اثربخشی تلفیق درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی با نوروفیدبک بر حساسیت اضطرابی و استرس ادراک شده در افراد مبتلا به دیابت تیپ 2 [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 59-78]
-
اسکیزوفرنیا
مقایسه کارکردهای اجرایی بیماران اسکیزوفرنیا و وسواس فکری عملی با افراد عادی [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 71-84]
-
اضطراب
اثربخشی نوروفیدبک بر کیفیت خواب و اضطراب افراد در دوران کرونا [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 59-70]
-
اضطراب اجتماعی
مقایسه تاثیر تحریک جریان مستقیم فراجمجمهای با روش اصلاح سوگیری توجه بر کاهش نشانگان اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 131-144]
-
اضطراب امتحان
مقایسه اثربخشی درمان ذهنآگاهی مبتنی بر کاهش استرس و تحریک الکتریکی مستقیم قشر مغز (TDCS) در بهبود علائم اضطراب در دانشآموزان مبتلا به اضطراب امتحان [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 79-93]
-
الکتروانسفالوگرام
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر ویژگی های الکتروانسفالوگرافی و عملکرد ورزشی بازیکنان گلبال [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 9-24]
-
امواج مغزی
پیشبینی کمبود توجهی و تکانشگری در کودکان مبتلا به ADHD به کمک تحلیل سیگنال مغزی و آزمون یکپارچه دیداری-شنیداری IVA [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 25-54]
-
انعطافپذیری شناختی
بررسی اثربخشی نرمافزار کاپیتان لاگ بر حافظه فعال، سرعت پردازش و انعطافپذیری شناختی در کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 115-130]
-
اوتیسم
اثربخشی بازیهای ویدئویی فعال بر کارکردهای شناختی اجرایی مغز در کودکان مبتلا به اوتیسم چاق [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 131-144]
ب
-
بازداری پاسخ
ارزیابی و مقایسه اثربخشی کاپیتانلاگ و نوروفیدبک بر بازداری پاسخ و اندوزش حافظه فعال در دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 131-142]
-
بازیهای کامپیوتری
مقایسه مؤلفه های ERP در افراد ماهر و غیرماهر در بازی های کامپیوتری [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 145-160]
-
بازیهای ویدئویی فعال
اثربخشی بازیهای ویدئویی فعال بر کارکردهای شناختی اجرایی مغز در کودکان مبتلا به اوتیسم چاق [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 131-144]
-
بیان ژن
مقایسه بیان ژن گیرنده های دوپامینرژیک به عنوان نشانگر مولکولی در بیماران افسرده عمده و افراد سالم [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 43-58]
-
برنامه توانبخشی مبتنی برحافظه فعال
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه فعال بر درک زمان در کودکان دارای اختلال نقص توجه/بیشفعالی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 99-114]
-
بیش فعالی
تاثیر تحریک فرا جمجمه ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (tdcs) بر توانایی شناختی و حافظه کاری دانش آموزان دارای نارسایی توجه و بیش فعالی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 37-46]
ت
-
تاب آوری
اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمهای بر تابآوری، توجه انتخابی، تمرکز و تلاشمندی در مبتلایان به بیخوابی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 9-19]
-
تحریک الکتریکی فراجمجمهای
مقایسه تاثیر تحریک جریان مستقیم فراجمجمهای با روش اصلاح سوگیری توجه بر کاهش نشانگان اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 131-144]
-
تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (CES)
اثر هم افزایی تن آرامی و تنفس آگاهی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBMR) و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (CES) بر بهبود کیفیت خواب مبتلایان به دیابت نوع 2 [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 85-102]
-
تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای
اثربخشی درمان فراشناختی و تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای بر کارکردهای اجرایی استروپ و برج لندن در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 29-42]
-
تحریک الکتریکی مستقیم قشر مغز
مقایسه اثربخشی درمان ذهنآگاهی مبتنی بر کاهش استرس و تحریک الکتریکی مستقیم قشر مغز (TDCS) در بهبود علائم اضطراب در دانشآموزان مبتلا به اضطراب امتحان [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 79-93]
-
تحریک الکتریکی مستقیم مغز
مقایسه تاثیر تحریک الکتریکی مستقیم مغز و درمان نگهدارنده متادون بر تنظیم هیجان، تحمل پریشانی وکاهش ولع در افراد با اختلال مصرف مواد [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 95-109]
-
تحریک فرا جمجمه ای مغز
تاثیر تحریک فرا جمجمه ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (tdcs) بر توانایی شناختی و حافظه کاری دانش آموزان دارای نارسایی توجه و بیش فعالی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 37-46]
-
تحریک مستقیم فراجمجمه ای
اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمهای بر تابآوری، توجه انتخابی، تمرکز و تلاشمندی در مبتلایان به بیخوابی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 9-19]
-
تحریک مستقیم فرا جمجمه ای
اثربخشی درمان نوروفیدبک و تحریک مستقیم فرا جمجمه ای بر چیرگی شناختی کودکان دارای نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 111-130]
-
تحمل پریشانی
مقایسه تاثیر تحریک الکتریکی مستقیم مغز و درمان نگهدارنده متادون بر تنظیم هیجان، تحمل پریشانی وکاهش ولع در افراد با اختلال مصرف مواد [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 95-109]
-
تعداد محرک-پاسخ
مقایسه تأثیر تعداد محرک-پاسخ و ناهمزمانی آغاز دو محرک بر دوره بیپاسخی روانشناختی در افراد ورزشکار و غیرورزشکار [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 103-130]
-
تقویت حافظه کاری
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر تقویت توجه و توانبخشی شناختی مبتنی بر تقویت حافظه کاری بر تنظیم شناختی هیجان و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 73-92]
-
تکانشگری
پیشبینی کمبود توجهی و تکانشگری در کودکان مبتلا به ADHD به کمک تحلیل سیگنال مغزی و آزمون یکپارچه دیداری-شنیداری IVA [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 25-54]
-
تکلیف دوگانه
مقایسه تأثیر تعداد محرک-پاسخ و ناهمزمانی آغاز دو محرک بر دوره بیپاسخی روانشناختی در افراد ورزشکار و غیرورزشکار [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 103-130]
-
تن آرامی و تنفس آگاهی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBMR)
اثر هم افزایی تن آرامی و تنفس آگاهی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBMR) و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (CES) بر بهبود کیفیت خواب مبتلایان به دیابت نوع 2 [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 85-102]
-
تنظیم شناختی هیجان
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر تقویت توجه و توانبخشی شناختی مبتنی بر تقویت حافظه کاری بر تنظیم شناختی هیجان و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 73-92]
-
تنظیم هیجان
مقایسه تاثیر تحریک الکتریکی مستقیم مغز و درمان نگهدارنده متادون بر تنظیم هیجان، تحمل پریشانی وکاهش ولع در افراد با اختلال مصرف مواد [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 95-109]
-
توانایی شناختی
تاثیر تحریک فرا جمجمه ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (tdcs) بر توانایی شناختی و حافظه کاری دانش آموزان دارای نارسایی توجه و بیش فعالی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 37-46]
-
توانبخشی شناختی
اثربخشی توانبخشی شناختی کارکردهای اجرایی بر ارتقا عملکرد تحصیلی دانشجویان مشروطی دانشگاه رازی [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 9-22]
-
توانبخشی شناختی
فراتحلیل اثربخشی مداخلههای مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکردهای شناختی بیماران آسیب مغزی اکتسابی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 79-98]
-
توان بخشی شناختی
اثربخشی توان بخشی شناختی در ارتقای کارکردهای شناختی مبتلایان به اختلال استرس پس از سانحه : مرور نظام مند [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 93-110]
-
توجه
مقایسه مؤلفه های ERP در افراد ماهر و غیرماهر در بازی های کامپیوتری [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 145-160]
-
توجه
مقایسه کارکردهای اجرایی بیماران اسکیزوفرنیا و وسواس فکری عملی با افراد عادی [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 71-84]
-
توجه انتخابی
اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمهای بر تابآوری، توجه انتخابی، تمرکز و تلاشمندی در مبتلایان به بیخوابی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 9-19]
ج
-
جانبازان
اثربخشی درمان فراشناختی و تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای بر کارکردهای اجرایی استروپ و برج لندن در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 29-42]
چ
-
چاق
اثربخشی بازیهای ویدئویی فعال بر کارکردهای شناختی اجرایی مغز در کودکان مبتلا به اوتیسم چاق [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 131-144]
-
چیرگی شناختی
اثربخشی درمان نوروفیدبک و تحریک مستقیم فرا جمجمه ای بر چیرگی شناختی کودکان دارای نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 111-130]
ح
-
حافظه فعال
ارزیابی و مقایسه اثربخشی کاپیتانلاگ و نوروفیدبک بر بازداری پاسخ و اندوزش حافظه فعال در دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 131-142]
-
حافظه فعال
بررسی اثربخشی نرمافزار کاپیتان لاگ بر حافظه فعال، سرعت پردازش و انعطافپذیری شناختی در کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 115-130]
-
حافظه فعال دیداری
اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی "کاپیتان لاگ" بر حافظه فعال دیداری، مهارتهای توجه، سرعت پردازش و استدلال سیال دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 37-58]
-
حافظه کاری
مقایسه کارکردهای اجرایی بیماران اسکیزوفرنیا و وسواس فکری عملی با افراد عادی [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 71-84]
-
حافظه کاری
تاثیر تحریک فرا جمجمه ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (tdcs) بر توانایی شناختی و حافظه کاری دانش آموزان دارای نارسایی توجه و بیش فعالی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 37-46]
-
حساسیت اضطرابی
مقایسه اثربخشی تلفیق درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی با نوروفیدبک بر حساسیت اضطرابی و استرس ادراک شده در افراد مبتلا به دیابت تیپ 2 [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 59-78]
خ
-
خواب
اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمهای بر تابآوری، توجه انتخابی، تمرکز و تلاشمندی در مبتلایان به بیخوابی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 9-19]
د
-
دیابت تیپ 2
مقایسه اثربخشی تلفیق درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی با نوروفیدبک بر حساسیت اضطرابی و استرس ادراک شده در افراد مبتلا به دیابت تیپ 2 [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 59-78]
-
دیابت نوع 2
اثر هم افزایی تن آرامی و تنفس آگاهی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBMR) و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (CES) بر بهبود کیفیت خواب مبتلایان به دیابت نوع 2 [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 85-102]
-
دانش آموزان
تاثیر تحریک فرا جمجمه ای مغز با استفاده از جریان مستقیم الکتریکی (tdcs) بر توانایی شناختی و حافظه کاری دانش آموزان دارای نارسایی توجه و بیش فعالی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 37-46]
-
درمان ذهنآگاهی مبتنی بر کاهش استرس
مقایسه اثربخشی درمان ذهنآگاهی مبتنی بر کاهش استرس و تحریک الکتریکی مستقیم قشر مغز (TDCS) در بهبود علائم اضطراب در دانشآموزان مبتلا به اضطراب امتحان [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 79-93]
-
درمان غیرفعالسازی ذهنیت
پژوهش تک آزمودنی بهبود مهارتهای ارتباطی و عزت نفس بیماران مبتلا به اختلال ارثی سیستم عصبی، حسی و خودمختار نوع ۲ (HSAN2) با روش درمان غیرفعالسازی ذهنیت (MDT) [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 111-122]
-
درمان فراشناختی
اثربخشی درمان فراشناختی و تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای بر کارکردهای اجرایی استروپ و برج لندن در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 29-42]
-
درمان نگهدارنده متادون
مقایسه تاثیر تحریک الکتریکی مستقیم مغز و درمان نگهدارنده متادون بر تنظیم هیجان، تحمل پریشانی وکاهش ولع در افراد با اختلال مصرف مواد [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 95-109]
-
دوره بیپاسخی روانشناختی
مقایسه تأثیر تعداد محرک-پاسخ و ناهمزمانی آغاز دو محرک بر دوره بیپاسخی روانشناختی در افراد ورزشکار و غیرورزشکار [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 103-130]
ر
-
رواسازی
ساخت و رواسازی پرسشنامه مهارتهای عصب_ روانشناختیِ (فرم معلم) کودکان پیشدبستانی شهراصفهان [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 55-78]
-
روانسازههای ناسازگار اولیه
نقش تعدیلکننده روانسازههای ناسازگار اولیه در رابطه بین سیستمهای مغزی فعالساز و بازدارنده با ولع مصرف مواد افیونی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 9-28]
س
-
سرعت پردازش
اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی "کاپیتان لاگ" بر حافظه فعال دیداری، مهارتهای توجه، سرعت پردازش و استدلال سیال دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 37-58]
-
سرعت پردازش اطلاعات
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر تقویت توجه و توانبخشی شناختی مبتنی بر تقویت حافظه کاری بر تنظیم شناختی هیجان و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 73-92]
-
سیستم مغزی فعالساز و بازدارنده
نقش تعدیلکننده روانسازههای ناسازگار اولیه در رابطه بین سیستمهای مغزی فعالساز و بازدارنده با ولع مصرف مواد افیونی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 9-28]
-
سوگیری توجه
مقایسه تاثیر تحریک جریان مستقیم فراجمجمهای با روش اصلاح سوگیری توجه بر کاهش نشانگان اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 131-144]
ش
-
شناخت
اثربخشی توان بخشی شناختی در ارتقای کارکردهای شناختی مبتلایان به اختلال استرس پس از سانحه : مرور نظام مند [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 93-110]
ع
-
عزت نفس
پژوهش تک آزمودنی بهبود مهارتهای ارتباطی و عزت نفس بیماران مبتلا به اختلال ارثی سیستم عصبی، حسی و خودمختار نوع ۲ (HSAN2) با روش درمان غیرفعالسازی ذهنیت (MDT) [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 111-122]
-
عصب روان شناختی
مقایسه نواقص عصب روانشناختی افراد با نشانگان اختلال شخصیت مرزی، خودشیفته و افراد عادی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 47-58]
-
عملکرد تحصیلی
اثربخشی توانبخشی شناختی کارکردهای اجرایی بر ارتقا عملکرد تحصیلی دانشجویان مشروطی دانشگاه رازی [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 9-22]
ف
-
فاصله زمانی بین دو محرک
مقایسه تأثیر تعداد محرک-پاسخ و ناهمزمانی آغاز دو محرک بر دوره بیپاسخی روانشناختی در افراد ورزشکار و غیرورزشکار [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 103-130]
-
فعالیت ادراکی ـ حرکتی
اثربخشی یک دوره تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر مهارتهای عصب ـ روانشناختی کودکان کم توان هوشی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 21-35]
ق
-
قانون هیک
مقایسه تأثیر تعداد محرک-پاسخ و ناهمزمانی آغاز دو محرک بر دوره بیپاسخی روانشناختی در افراد ورزشکار و غیرورزشکار [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 103-130]
ک
-
کاپیتانلاگ
ارزیابی و مقایسه اثربخشی کاپیتانلاگ و نوروفیدبک بر بازداری پاسخ و اندوزش حافظه فعال در دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 131-142]
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی توانبخشی شناختی کارکردهای اجرایی بر ارتقا عملکرد تحصیلی دانشجویان مشروطی دانشگاه رازی [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 9-22]
-
کارکردهای اجرایی
مقایسه کارکردهای اجرایی بیماران اسکیزوفرنیا و وسواس فکری عملی با افراد عادی [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 71-84]
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی درمان فراشناختی و تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای بر کارکردهای اجرایی استروپ و برج لندن در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 29-42]
-
کارکردهای روانشناختی
اثربخشی یک دوره تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر مهارتهای عصب ـ روانشناختی کودکان کم توان هوشی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 21-35]
-
کارکردهای شناختی
اثربخشی توان بخشی شناختی در ارتقای کارکردهای شناختی مبتلایان به اختلال استرس پس از سانحه : مرور نظام مند [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 93-110]
-
کارکردهای شناختی
فراتحلیل اثربخشی مداخلههای مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکردهای شناختی بیماران آسیب مغزی اکتسابی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 79-98]
-
کارکردهای شناختی اجرایی
اثربخشی بازیهای ویدئویی فعال بر کارکردهای شناختی اجرایی مغز در کودکان مبتلا به اوتیسم چاق [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 131-144]
-
کیفیت خواب
اثربخشی نوروفیدبک بر کیفیت خواب و اضطراب افراد در دوران کرونا [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 59-70]
-
کیفیت خواب
اثر هم افزایی تن آرامی و تنفس آگاهی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBMR) و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (CES) بر بهبود کیفیت خواب مبتلایان به دیابت نوع 2 [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 85-102]
-
کمبود توجهی
پیشبینی کمبود توجهی و تکانشگری در کودکان مبتلا به ADHD به کمک تحلیل سیگنال مغزی و آزمون یکپارچه دیداری-شنیداری IVA [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 25-54]
-
کودکان پیش دبستانی
ساخت و رواسازی پرسشنامه مهارتهای عصب_ روانشناختیِ (فرم معلم) کودکان پیشدبستانی شهراصفهان [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 55-78]
-
کودکان کمتوان هوشی
اثربخشی یک دوره تمرینات ادراکی ـ حرکتی بر مهارتهای عصب ـ روانشناختی کودکان کم توان هوشی [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 21-35]
گ
-
گیرنده DRD3
مقایسه بیان ژن گیرنده های دوپامینرژیک به عنوان نشانگر مولکولی در بیماران افسرده عمده و افراد سالم [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 43-58]
-
گیرنده DRD4
مقایسه بیان ژن گیرنده های دوپامینرژیک به عنوان نشانگر مولکولی در بیماران افسرده عمده و افراد سالم [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 43-58]
-
گلبال
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر ویژگی های الکتروانسفالوگرافی و عملکرد ورزشی بازیکنان گلبال [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 9-24]
م
-
مداخلة مبتنی بر واقعیت مجازی
فراتحلیل اثربخشی مداخلههای مبتنی بر واقعیت مجازی بر کارکردهای شناختی بیماران آسیب مغزی اکتسابی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 79-98]
-
مراقبۀ ذهن آگاهی
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر ویژگی های الکتروانسفالوگرافی و عملکرد ورزشی بازیکنان گلبال [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 9-24]
-
مرور نظام مند
اثربخشی توان بخشی شناختی در ارتقای کارکردهای شناختی مبتلایان به اختلال استرس پس از سانحه : مرور نظام مند [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 93-110]
-
مهارتهای ارتباطی
پژوهش تک آزمودنی بهبود مهارتهای ارتباطی و عزت نفس بیماران مبتلا به اختلال ارثی سیستم عصبی، حسی و خودمختار نوع ۲ (HSAN2) با روش درمان غیرفعالسازی ذهنیت (MDT) [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 111-122]
-
مهارتهای توجه
اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی "کاپیتان لاگ" بر حافظه فعال دیداری، مهارتهای توجه، سرعت پردازش و استدلال سیال دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 37-58]
-
مهارتهای عصب روانشناختی
ساخت و رواسازی پرسشنامه مهارتهای عصب_ روانشناختیِ (فرم معلم) کودکان پیشدبستانی شهراصفهان [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 55-78]
-
مولفه P1
مقایسه مؤلفه های ERP در افراد ماهر و غیرماهر در بازی های کامپیوتری [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 145-160]
-
مولفه PP2
مقایسه مؤلفه های ERP در افراد ماهر و غیرماهر در بازی های کامپیوتری [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 145-160]
ن
-
نارساخوانی
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر تقویت توجه و توانبخشی شناختی مبتنی بر تقویت حافظه کاری بر تنظیم شناختی هیجان و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 73-92]
-
نرم افزارتوانمندسازی شناختی کاپیتانلاگ
اثربخشی نرمافزار توانمندسازی شناختی "کاپیتان لاگ" بر حافظه فعال دیداری، مهارتهای توجه، سرعت پردازش و استدلال سیال دانش آموزان 8-12 ساله شهر اصفهان [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 37-58]
-
نرمافزار کاپیتان لاگ
بررسی اثربخشی نرمافزار کاپیتان لاگ بر حافظه فعال، سرعت پردازش و انعطافپذیری شناختی در کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 115-130]
-
نقص توجه/بیش فعالی
بررسی اثربخشی نرمافزار کاپیتان لاگ بر حافظه فعال، سرعت پردازش و انعطافپذیری شناختی در کودکان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 115-130]
-
نوروپاتی
پژوهش تک آزمودنی بهبود مهارتهای ارتباطی و عزت نفس بیماران مبتلا به اختلال ارثی سیستم عصبی، حسی و خودمختار نوع ۲ (HSAN2) با روش درمان غیرفعالسازی ذهنیت (MDT) [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 111-122]
-
نوروفیدبک
اثربخشی نوروفیدبک بر کیفیت خواب و اضطراب افراد در دوران کرونا [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 59-70]
-
نوروفیدبک
اثربخشی درمان نوروفیدبک و تحریک مستقیم فرا جمجمه ای بر چیرگی شناختی کودکان دارای نقص توجه/ بیش فعالی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 111-130]
-
نوروفیدبک
ارزیابی و مقایسه اثربخشی کاپیتانلاگ و نوروفیدبک بر بازداری پاسخ و اندوزش حافظه فعال در دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 131-142]
-
نوروفیدبک
مقایسه اثربخشی تلفیق درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی با نوروفیدبک بر حساسیت اضطرابی و استرس ادراک شده در افراد مبتلا به دیابت تیپ 2 [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 59-78]
و
-
ورزشکاران نابینا
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر ویژگی های الکتروانسفالوگرافی و عملکرد ورزشی بازیکنان گلبال [دوره 7، شماره 26، 1400، صفحه 9-24]
-
وسواس
مقایسه کارکردهای اجرایی بیماران اسکیزوفرنیا و وسواس فکری عملی با افراد عادی [دوره 7، شماره 24، 1400، صفحه 71-84]
-
ولع مصرف مواد
نقش تعدیلکننده روانسازههای ناسازگار اولیه در رابطه بین سیستمهای مغزی فعالساز و بازدارنده با ولع مصرف مواد افیونی [دوره 7، شماره 25، 1400، صفحه 9-28]
-
ولع مصرف مواد
مقایسه تاثیر تحریک الکتریکی مستقیم مغز و درمان نگهدارنده متادون بر تنظیم هیجان، تحمل پریشانی وکاهش ولع در افراد با اختلال مصرف مواد [دوره 7، شماره 27، 1400، صفحه 95-109]